کرمانشاه؛

اجرای تمهیدات لازم برای ورود 300 تن گوشت منجمد به استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از انجام تمهیدات لازم برای ورود 300 تن گوشت قرمز منجمد جهت جلوگیری از افزایش قیمت گوشت در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛خسرو شهبازی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای جلوگیری از افزایش قیمت گوشت در استان اندیشیده شده افزود: در حال حاضر حدود 22 تن گوشت منجمد در انبارهای استان موجود می‌باشد و در چند روز آینده 40 تن دیگر نیز به استان وارد می‌شود.

شهبازی با بیان اینکه از لحاظ تولید گوشت قرمز در استان مشکلی نداریم خاطرنشان کرد: چهار و نیم میلیون واحد دامی در استان داریم که سالانه 36 هزار تن گوشت قرمز در استان تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مصرف گوشت قرمز استان 26 هزار تن در سال است تصریح کرد: در سال 10هزار تن مازاد تولید گوشت قرمز داریم که به صورت دام زنده به کشورهای عربی صادر شده و یا به مصرف سایر استان‌ها می‌رسد.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 228 هزار راس دام سبک به کشورهای عربی خلیج فارس صادر شده است.

شهبازی گفت: برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها درماه های اخیر صادراتمان را محدود کرده‌ایم.

شهبازی علت افزایش قیمت گوشت قرمز را ناشی از تلاطم قیمت گوشت در بازار شهرستان کرمانشاه دانست و گفت: قیمت گوشت قرمز در دیگر شهرستان‌ها متعارف بوده و زیاد افزایش نداشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه قیمت متعارف گوشت قرمز گوسفندی مخلوط را حدود 32 هزار تومان بیان کرد و افزود: ارائه گوشت با قیمت بیشتر از این میزان بدلیل فروش گوشت خاص توسط قصابی‌ها مثل راسته ماهیچه و...بوده که قصابی‌ها ممکن است با افزایش به مصرف کننده بفروش برسانند.

شهبازی قیمت گوشت گوساله مخلوط در استان را نیز زیر 30 هزار تومان بیان نمود و خاطرنشان کرد: با توزیع گوشت قرمز منجمد گاوی از افزایش قیمت جلوگیری خواهد شد.

گفتنی است: نظارت بر قیمت گوشت قرمز برای مصرف کننده  در سطح استان، به عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت می‌باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.