کرمانشاه؛

کشاورزان کشت نخود را در برنامه بگذارند

یک دکترای ژنتیک و اصلاح نباتات به کشاورزانی که هنوز موفق به زیر کشت بردن اراضی زراعی خود نشده‌اند، توصیه کرد: کشت نخود را در برنامه بگذارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛رضا حق‌پرست با اشاره به کم بودن میزان بارندگی‌ها در سال زراعی جاری، از کشت نخود به عنوان یک کشت مناسب برای امسال یاد کرد و آن را گزینه‌ای مناسب برای  کشاورزانی که هنوز موفق به زیر کشت بردن اراضی خود نشده‌اند، دانست.

حق‌پرست نخود را جایگزین خوبی در تناوب با کشت گندم برشمرد و  اظهار کرد: نخود کشتی است که یک باران برای کشت آن کم و دو باران برای آن زیاد است، لذا پرداختن به آن در سالهای کم‌باران مثل امسال می‌تواند مفید باشد.

عضو هیئت علمی معاونت موسسه تحقیقات کشاورزی دیم  ادامه داد: امسال بارندگی‌ها در استان دیر شروع شد، تا آنجا که متاسفانه هنوز سطح سبز گندم را در اراضی دیم استان نداریم، لذا باید اعتراف کرد که امسال سال خوبی برای زراعت گندم نیست و این در حالیست که کشت نخود در شرایط فعلی توسط آن دسته از کشاورزانی که تاکنون موفق به کشت نشده‌اند می تواند کشت منطقی باشد.

کمک به حاصلخیزی خاک و اقتصاد کشاورزان با توجه به بالا رفتن نسبی قیمت نخود نسبت به گذشته از دیگر مواردی بود که حق‌پرست از آنها به عنوان توجهیات خوبی برای کشت نخود در سال زراعی جاری یاد کرد و پرداختن به آن را به کشاورزان توصیه کرد.

این دکترای ژنتیک و اصلاح نباتات در ادامه ترویج کشت محصولی مثل نخود را در شرایط کنونی که کشور با بحران کمبود آب مواجه است را راهکار مناسبی در راستای مدیریت منابع آبی عنوان کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار