کرمانشاه؛

وضعیت صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی استان را در بخش کشاورزی 4.5 میلیون تن اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛جلال کریمی‌زند با اشاره به اینکه تاکنون بالغ بر 256 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی در این استان راه‌اندازی شده است افزود: این واحدها شامل کارخانجات آرد، قند، رب و... تا تمامی واحدهای تولید خوراک دام، بسته بندی بذر و... می‌باشند.


وی ظرفیت اسمی واحدهای صنایع تبدیلی کشاورزی در استان کرمانشاه را بیش از چهار میلیون و 500 هزار تن دانست و ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال بین 60 تا 70 هزار تن به مجموع این ظرفیت افزوده شود.

کریمی‌زند در ادامه با بیان اینکه ظرفیت صنایع تبدیلی استان از نظر وزنی با میزان کل تولیدات استان کرمانشاه برابری می‌کند، افزود: واحدها و کارخاجات صنایع تبدیلی در برخی از موارد بیش از نیاز استان هستند و در برخی موارد نیز کمبود داریم.

وی با بیان اینکه در بخش‌هایی مثل لبنیات، خوراک دام و طیور، واحدهای ذرت خشک‌کنی و... بیش از نیاز استان ظرفیت داریم، تصریح کرد:  این در حالیست که در حوزه‌های دیگری مثل ظرفیت‌ انبارداری و سردخانه‌ای کمبود داریم.

کریمی‌زند ادامه داد: همچنین در بخش واحدهای فراوری در زمینه تولیدات باغی، فرآوری گوجه‌فرنگی، حبوبات و به‌ویژه نخود در استان کمبودهایی وجود دارد.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تلاش در راستای ایجاد واحدهای جدید مبتنی بر نیازهای استان در کنار ارتقای کیفیت واحدهای موجود را در اولویت برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی دانست.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار