راهکارهای توزیع سهام عدالت،جدال صنعت و دانشگاه، واریز شدن یارانه نقدی دی ماه و افزایش قیمت اقلام اساسی از اخبار مهم گروه اقتصادی در این هفته بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  از مهمترین اخبار اقتصادی در هفته ای که گذشت می توان به اصولی نبودن روند خصوصی سازی در کشور اشاره کرد ، همچنین بررسی نقش دلالی بر ایجاد اخلال در بازار از دیگر اخبار مهم چند روز گذشته به شمار می رود.

در این هفته گروه اقتصادی طی گفتگوهای متعدد با کارشناسان اقتصادی به بررسی مزایا و معایب رشد نقدینگی در کشور پرداخته است.

همچنین در روزهای گذشته سازمان خصوصی سازی با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: نظر به اینکه خریدار سهام کنترلی شرکت مخابرات ایران در مهلت تعیین شده اقدام به تسویه بدهی معوق خود نموده لذا این سازمان از تصمیم فسخ قرارداد منعقده با خریدار منصرف شده است.



روند خصوصی‌سازی چقدر در کشور اصولی بوده است؟/ وقتی تحریم و رکود تحقق اهداف اصل 44 را به تعویق می‌اندازد

به عقیده کارشناسان،‌ تحریم ها و رکود اقتصادی در سال های گذشته  از عمده ترین عواملی است که سبب تاخیر در تحقق اهداف اصل 44 و خصوصی سازی در کشور شده است.


اقتصاد کشور بايد به درآمدهای مالياتی متکی باشد

مديرکل امور مالياتی کردستان گفت: اتکا به بودجه نفتی، اقتصاد کشور را به اقتصاد دولتی تبديل کرده است.

از محرمانه ماندن حقوق مدیران دولتی تا  داستان رشد نقدینگی و کاهش ارزش پول ملی

معمای افزایش قیمت اقلام اساسی و کاهش نرخ تورم

بر اساس داده های بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی درتهران و ﺩﺭ ﻫﻔﺘﻪ منتهی به 17 دی ماه سال جاری با نوساناتی روبرو بوده است.

حجم عظیم نقدینگی مخفی و کاهش ارزش پول/لزوم هدایت نقدینگی به سمت تولید
یک کارشناس اقتصادی معتقد است افزایش نقدینگی و ادامه رکود موجب کاهش ارزش پول شده و برای رشد اقتصادی نقدینگی باید در مسیر تولید قرار گیرد.


انصراف از فسخ قرارداد مخابرات /تسویه بدهی های خریدار بلوک كنترلی شرکت مخابرات
سازمان خصوصی سازی با انتشار اطلاعیه ای از تسویه بدهی های خریدار سهام کنترلی شرکت مخابرات ایران و انصراف این سازمان از فسخ قرارداد منعقده خبر داد.


وقتی اخلال در بازار پشت پرده ای به نام دلال دارد

کارشناسان اقتصادی معتقدند که حضور دلالان در بازار از حلقه های مازاد زنجیره تولید ، عرضه و تقاضا نشأت می گیرد که برای حذف آن‌ها باید مسیرعرضه کوتاه تر شود.

حقوق مدیران دولتی محرمانه می‌ماند؟

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: به منظور تقویت رابطه دولت و ملت مطابق با ماده 35 برنامه ششم توسعه قرار بر این شد تا سامانه ای جهت نمایش حقوق مقامات دولتی راه اندازی شود.

یارانه دی‌ماه واریز شد

یارانه نقدی دی ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.


جدال صنعت و دانشگاه ازکجا آغاز شد؟

یک کارشناس اقتصادی گفت: دانشگاه های ما منتظر نشسته اند تا صنعت به سراغشان بیاید و از طرفی صنایع ما هم به توانایی علمی و کاربردی دانشگاهی اعتماد ندارند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار