انتقاد رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از اوباما بخاطر عفو "چلسی منینگ"

باراک اوباما بخاطر کاهش محکومیت چلسی منینگ از 35 سال به 7 سال، از جانب پال رایان مورد انتقاد قرار گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، "پال رایان"، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از "باراک اوباما"، رئیس جمهور این کشور بخاطر کاهش مجازات حبس "چلسی منینگ"، سرباز سابق ارتش این کشور از 35 سال به 7 سال به شدت انتقاد کرد.

رایان در بیانیه ای اعلام کرد: "این واقعا ظالمانه است. خیانت چلسی منینگ زندگی بسیاری از آمریکایی ها را در معرض خطر قرار داد و اسرار حساس زیادی را در خصوص کشور ما فاش کرد. باراک اوباما با این بخشش، یک سنت خطرناک را گسترش داد و آن اینکه هر کس به امنیت ملی ما خیانت کند، مجازات نمی شود."

چلسی منینگ در سال 2010 به اتهام در اختیار قرار دادن اطلاعات طبقه بندی شده به سایت ویکی لیکس در هنگام خدمت به ارتش آمریکا، در عراق بازداشت و سپس به کویت و از آنجا به خاک آمریکا منتقل شد. از آن زمان وی در زندانی در ایالت ویرجینیا در حبس به سر می برد. وی که در زندان، جنسیت خود را به زن تغییر داد، پذیرفت که اطلاعات طبقه بندی شده ای در خصوص مرگ غیرنظامیان در عراق بخاطر حملات هوایی آمریکا، وضع زندانیان گوانتانامو و حتی 250 هزار نامه دیپلماتیک حساس را در اختیار ویکی لیکس قرار داده است. وی در سال 2013 به 35 سال حبس محکوم شد.

با این حال، باراک اوباما روز گذشته اعلام کرد منینگ را بخشیده است. با اعلام بخشش باراک اوباما، چلسی منینگ در تاریخ 17 مه 2017 (27 اردیبهشت 96) آزاد خواهد شد.

"جان مک کین"، سناتور کنونی ایالت آریزونا نیز اعلام کرد این تصمیم باراک اوباما برای عفو "چلسی منینگ" یک اشتباه بزرگ بود که ممکن است به جاسوسی های بیشتر از دولت آمریکا منجر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار