این خبر بروز رسانی می‌شود

جزییات حادثه پاساژ پلاسکو/ پیکرهای 2 آتش نشان شهید از زیر آوار خارج شدند+عکس و فیلم

صبح روز گذشته آتش سوزی در پاساژ قدیمی پلاسکو منجر به ریزش این ساختمان 15 طبقه شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ساعت 8 صبح روز گذشته آتش سوزی گسترده برخی از طبقات پاساژ پلاسکو را در بر گرفت.

شعله ور شدن مجدد این آتش سوزی که با تلاش نیروهای 125 در حال مهار بود، سازه های ساختمان را سست و باعث ریزش کامل ساختمان شد.

با فروریختن پاساژ گروهی حدودا 20 نفره از آتش نشانان که در حال اطفای حریق بودند، زیر آوار گرفتار شدند و تاکنون سرنوشت آنان مشخص نیست.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در ابن باره گفت: با توجه به شرایط احتمالا همکارانم به شهادت رسیدند.

جزییات حادثه پاساژ پلاسکو/ تلاش ها برای آوار برداری همچنان ادامه دارد/ آتش‌نشان فداکار به شهادت رسید+عکس و فیلم

جزییات حادثه پاساژ پلاسکو/ تلاش ها برای آوار برداری همچنان ادامه دارد/ آتش‌نشان فداکار به شهادت رسید+عکس و فیلم

*شرایط دشوار امدادرسانی در پلاسکو

دکتر پیرحسین کولیوند با اشاره به حادثه آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو، گفت: شرایط امدادرسانی بسیار سخت و دشوار شده است.

وی افزود: عملیات امداد رسانی و آواربرداری از همه بخش‌های ساختمان پلاسکو در حال انجام است اما دود غلیظ که از ساختمان برخاسته است مشکلات جدی را در مسیر امدادرسانی ایجاد می‌کند.

کولیوند ادامه داد: هنوز تعداد افرادی که در آوار گیر افتاده‌اند روشن نیست و تا کنون نیز حتی یک‌نفر هم رها سازی نشده است.

سرپرست مرکز اورژانس کشور، افزود: نیروهای امدادرسانی در حال تونل‌زنی در ساختمان پلاسکو هستند. بیمارستان‌ها نیز همچنان در حالت آماده باش قرار دارند.

وی گفت: دو تیم حمایت روانی در محل حادثه و در محلی که خانواده‌های آتش‌نشانان حضور دارند، مستقر شده است.

کولیوند تاکید کرد: تیم‌های فوریت‌پزشکی، جراحی عمومی و متخصصین در منطقه مستقر هستند تا در صورت نیاز ارائه خدمات دهند.

*آخرین اخبار امداد و نجات در پلاسکو از زبان مدیرعامل سازمان آتش نشانی

شریف‌زاده در مورد جزئیات عملیات آوار برداری و امداد رسانی در حادثه پلاسکو، اظهار کرد: از روز گذشته نیروهای ما در منطقه مستقر هستند و حتی نیروهای غیر شیفت نیز به طور داوطلبانه به ما ملحق شده‌اند.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم آمار دقیقی در مورد تعداد کسانی که زیر آوار محبوس شده‌اند ارائه دهیم، گفت: حدود ۲۰ نفر زیرآوار مانده‌اند. دلیل اینکه نمی‌توانیم تعداد آن‌ها و هویت آن‌ها را به دقت مشخص کنیم این است که تعدادی از آن‌ها نیروهای سر خدمت نبودند.

مدیرعامل آتش‌نشانی با بیان اینکه دو تونل برای دستیابی به طبقات 1- و 2- زده‌ایم، افزود: هنوز به این طبقات راه پیدا نکرده‌ایم. طبقات -۱ و -۲ پر از پارچه و لباس است. هر آواری را که برمی‌داریم به کانون آتش نزدیک‌تر می‌شویم اما نمی‌توانیم زمان پایان دود را اعلام کنیم.

وی باتشکر از هلال احمر به خاطر ارائه خدمات و همکاری از طریق سگ‌های زنده‌یاب و دستگاه‌های الکترونیکی، تاکید کرد: تلاش می کنیم کسانی که زنده زیرآوار هستند به سلامتی از آوار خارج شوند برش‌ آهن کار بسیار ظریفی است و ممکن است کوچکترین خطا جان افرادی که زیر آوار محبوس هستند را به خطر بیاندازد.

شریف زاده در ادامه تصریح کرد: با چندین سرلوله و پاشیدن آب‌کف در حال تلاش هستیم و برش‌کارها لایه به لایه سعی می‌کنند که آوار را بردارند.

مدیرعامل آتش‌نشانی تهران همچنین اظهار کرد: در حال حاضر مشکل نیروی انسانی و تجهیزات برای عملیات نداریم. بخشی از نیروها در محل حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو مستقر هستند. در همین حال بخشی از نیروها نیز در سطح شهرها برای انجام عملیات آمادگی دارند.

شریف‌زاده گفت: از شهروندان تقاضا داریم از تردد و تجمع در منطقه خودداری کنند. روز گذشته حضور تعداد زیادی از شهروندان که مشغول تماشای حادثه و فیلم‌برداری بودند، امدادرسانی را با مشکل مواجه کرد و دست و پا گیر بودند.

به گفته مدیر عامل سازمان آتش نشانی، برخی از مردم اعلام آمادگی کردند تا امکاناتی مثل دستگاه جوش یا خودروهای خود را برای کمک به نیروهای امداد ارائه دهند اما باید بگویم که امکانات نیروهایمان کافی است.

وی در خاتمه درباره وضعیت جسمی و آمار مصدومیت آتش نشانان نیز گفت: تنها یک مورد مصدومیت جدی برای آتش‌نشانان پیش امد که وی نیز با سوختگی بسیار شدید از روز گذشته تا امروز دو بار تحت عملیات سی‌پی‌آر قرار گرفته و در بیمارستان شریعتی تهران بستری شده است.

*شهادت یکی از آتش نشانان فداکار در بیمارستان مطهری(ساعت 09:00)

سرپرست اورژانس کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: آتش نشان فداکار «بهنام میرزاخانی» به علت شدت سوختگی در بیمارستان شهید مطهری به شهادت رسید.

3 آتش نشان در بیمارستان بستری هستند

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از بستری بودن سه آتش‌نشان در بیمارستان خبر داد.

حمیدرضا یادگاری در محل حادثه پلاسکو اظهار کرد: در حال حاضر سه تن از آتش‌نشانان که روز گذشته دچار مصدومیت شده بودند در بیمارستان هستند و اقدامات درمانی برای آنان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تا اینجای کار و با گذشت قریب به 24 ساعت از حادثه ریزش ساختمان پلاسکو مورد کشف افراد محبوس شده در زیر آوار را نداشتیم ادامه داد: عملیات جستجو همچنین ادامه دارد و به نظر می رسد با توجه به اینکه بخش زیادی از سازه و نمای فلزی ساختمان برداشته شده و عملیات با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

*برآورد خسارت ۱۵۰۰ میلیارد تومانی

علی فاضلی رییس اتاق اصناف ایران با اینکه حادثه ساختمان پلاسکو واقعه دردناکی است ، گفت: آنچه باعث بروز این حادثه شده است، نبود امکانات زیربنایی در این ساختمان بوده که متاسفانه از این دست ساختمان های قدیمی و فاقد امکانات در تهران زیاد داریم .

فاضلی با اعلام اینکه ساختمان پلاسکو بیمه نبوده، افزود: شواهد نشان می دهد که 600 واحد صنفی که اکثر آنها تولید کننده و تنها دو طبقه اول آن فروشنده بودند، در این ساختمان فعالیت داشتند و بسیاری از آنها بیمه نبودند.

وی ادامه داد: وقوع این حادثه تلخ  باعث می شود که به صورت جدی تر ساماندهی صنوف را با رویکرد تازه ای مدنظر قرار دهیم و واحدهایی که با مواد اشتغال زا سر و کار دارند را در شهرک های صنفی مستقر کنیم .

وی با بیان اینکه متاسفانه این ساختمان گازکشی نبوده است، تصریح کرد: ساختمان پلاسکو فاقد لوله کشی گاز بوده و کسبه این ساختمان برای گرم کردن واحدهای تجاری خود از گازهای دستی استفاده می کردند و این مسله نشان می دهد مسئولان شهری کوتاهی کرده اند و درست است که تذکر داده اند اما کافی نیست و باید جدی تر عمل می کردند.

رییس اتاق اصناف ایران با اظهار تاسف برای ضایعه درگذشت همکاران صنفی و آتش نشان های دلسوز اظهار کرد: امیدواریم هر چه سریعتر روند کمک رسانی صورت بگیرد و عزیزان آتش نشانی که در این حادثه گرفتار شدند نجات یابند و اصناف کشور قدردان زحمات آتش نشانان عزیز خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه کمیته ویژه رسیدگی به حادثه ساختمان پلاسکو و وضعیت اصناف این سانحه در دستور کار اتاق اصناف ایران قرار گرفته است، افزود: این حادثه باید درس عبرتی باشد برای مسئولان شهری تا برخورد قاطع تری با این دست ساختمان های فاقد امکانات که هنوز با تعداد زیادی کسبه مشغول فعالیت هستند داشته باشند تا دیگر شاهد این دست حوادث نباشیم .

فاضلی اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه شب عید قرار داریم، این واحدها بیشتر تولیدی بودند و کالاهای زیادی را در انبارها دپو کرده بودند که تاکنون میزان خسارت این کالاها براساس برآورد اولیه ای که از اتحادیه های پوشاک واتحادیه کالای کشباف و اتحادیه پیراهن دوزان و اتحادیه لوازم ورزشی داشته ایم بیش از 1500 میلیارد تومان بوده است . برای میزان دقیق خسارات باید منتظر اتمام کمک رسانی و آوار برداری باشیم که در حال حاضر آنچه اهمیت دارد نجات حادثه دیدگان گرفتار است.

رییس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه این ساختمان بیمه نبوده است ، تاکید کرد: اتاق اصناف ایران با همراهی اتحادیه های صنفی و کمک دولت و با توجه به پیام رییس جمهور و معاون اول ایشان اقدامات لازم را برای حمایت از کسبه این ساختمان خواهد داشت و بعد از برآورد خسارت، کمک های لازم برای سرمایه گذاری در بخش ماشین آلات تولیدی و کالاها صورت خواهد گرفت.

*هیچ مورد امنیتی در 24 ساعت گذشته نداشته‌ایم

سردار حسین اشتری درباره آخرین وضعیت تأمین امنیت محل حادثه ساختمان پلاسکو توضیح داد و گفت: همکاران من در فرماندهی نیروی انتظامی در لحظات اولیه حادثه در محل حضور یافتند و بنابر ضرورت نیز جمعیت آنها افزایش یافت. تقریبا اطراف محوطه به صورت کامل در کنترل نیروهای انتظامی است. همچنین مردمی که اطلاعاتی در خصوص بستگان خود دارند می‌توانند به کلانتری بهارستان مراجعه کنند تا همکاران ما آن را در ستاد بحران بررسی و پیگیری کنند.

وی افزود: در خصوص اقدامات انتظامی و ترافیکی دستورهایی صادر شده است. ما از مردم تقاضا می‌کنیم که در این محل حضور نیابند، چرا که صدا و سیما به صورت مستقیم اخبار را منعکس می کند.همچنین نباید به اخباری که از طریق رسانه های غیر مجاز منتشر می شود، اعتنایی داشته باشند چون باعث تشویش اذهان  عمومی می‌شوند.

وی تاکید کرد: طی 24 ساعت گذشته هیچ مورد امنیتی نداشته ایم و نیروها در اطراف محل حادثه و کوچه و خیابان‌ها حضور دارند. مردم نیز هر مورد مشکوکی که مشاهده کردند را سریع اطلاع دهند تا به آن رسیدگی کنیم.

فرمانده ناجا با اشاره به محدودیت های ترافیکی در مسیرهای منتهی به چهار استانبول ادامه داد: امیدواریم مردم فردا به جای استفاده از خودروی شخصی از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند تا ترافیک و ازدحام کمتری ایجاد شود. چرا که این موضوع روند امداد رسانی را کندتر و شرایط را برای خدمات رسانی گروه های امدادی سخت تر می کند.

*هنوز کسی زیر آوار پلاسکو مشاهده نشده است(13:30)

مهدی داوری درباره آخرین وضعیت  امدادرسانی و آواربرداری ساختمان پلاسکو که روز گذشتهبر اثر آتش‌سوزی فروریخت و موجب گرفتار شدن تعدادی از آتش‌نشانان در زیر آوار شد، اظهار کرد: متأسفانه عملیات آواربرداری به کُندی پیش می‌رود؛ البته تجهیزات و امکانات مختلفی را در محل حادثه داریم که قدری کار آواربرداری را بهتر کرده است.

این مقام مسئول در آتش‌نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه نیروهای آتش‌نشانی کانال‌های مختلفی را برای ورود به طبقات زیر پلاسکو مورد بررسی قرار داده‌اند، گفت: از ساختمان مجاور پلاسکو، کانالی را به سمت پارکینگ و موتورخانه ساختمان پلاسکو ایجاد کردیم اما کسی را آنجا مشاهده نکردیم.

داوری افزود: هم اکنون در حال بررسی نقشه و مسیرهای جدید هستیم تا به افراد گرفتار در زیرآوار دسترسی پیدا کنیم.

معاون عملیات آتش‌نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه از سمت شمال و غرب ساختمان پلاسکو، تونل‌هایی ایجاد شد اما افراد در زیرآوار مشاهده نشدند، اضافه کرد: در ضلع جنوبی ساختمان پلاسکو، دریچه فاضلاب قرار دارد که بر روی آن آوار و سازه‌های فلزی ریخته شده است.

وی گفت: نیروی‌های آتش‌نشانی مشغول برداشتن آوار از روی دریچه فاضلاب هستند تا شاید از این مسیر بتوانند به داخل ساختمان پلاسکو راه پیدا کنند.

داوری توضیح داد: هم اکنون نیروهای آتش‌نشانی از دو جناح شرقی و شمالی مشغول آواربرداری هستند که در ضلع شمالی به خاطر شرایط خاص سازه‌ها، عملیات آواربرداری قدری پیچیده شده اما در ضلع شرقی وضعیت بهتری وجود دارد و تا الان در مجموع 25 تا 35 درصد عملیات آواربرداری پیش رفته است و موفق شدیم قطعات بزرگ فلزی را برش دهیم.

*فقط 2 آتش نشان در بیمارستان بستری هستند

سرپرست اورژانس کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: فقط 2 آتش نشان فداکار به نام های «فخرالدین گودرزی » در بیمارستان پارس و «امیر مهدیانی» در بیمارستان کسری بستری هستند.

2 آتش نشان به بیمارستان منتقل شدند

دو آتش نشان در حین امدادرسانی در محل حادثه ساختمان پلاسکو مصدوم و به بیمارستان منتقل شده‌اند. 

محمد آسترکی آتش نشان 26 ساله به علت ترومای پا به بیماستان سینا و مهرداد ربیعی 30 ساله، به دلیل ترومای کتف بیمارستان بانک ملی منتقل شدند. 

قالیباف درگفت و گو با بخش خبری 21: 

یک ساختمان 17 طبقه در یک لحظه فروریخت و با ایثارگری نیروهای عزیز در سازمان آتش نشانی چند هزار نفر در این ساختمان تخلیه شدند. اما بعد از آن برای اطمینان بیشتر عزیزان آتش نشان در ساختمان حضور پیدا کردند. این ساختمان دارای اسکلت فلزی بوده و همه این آهن آلات در هم تنیده شده اند که این چند هزار تن مجموعه آهن الات، مفتولات و تاسیسات ناگزیر به قطع شدن هستند اما باید بتوانیم با سرعت کار را پیش ببریم .

همه تجهیزات، امکانات با تکنولوژی های مناسب به کار گرفته می شود و در کنار آن از بهترین افراد متخصص در سراسر کشور استفاده شده است و امروزهمه از جهت فنی ومهندسی بسیج شده اند تا این کار را انجام دهیم، امروز چند نفر از برشکاران حرفه ای از ورزقان حضور پیدا کردند و گفتند ما آن هایی هستیم که وقتی در ورزقان زلزله رخ داد، مردم تهران به ما کمک کردند و امکانات و تجهیزات شهرداری تهران به ورزقان آمد، حالا بعد از بروز این حادثه همه امکانات و تجهیزات را خودجوش به اینجا آورده ایم

اینجا نمادی از همکاری بین همه نهادها و مردم است امیدواریم با سرعت بیشتر و رعایت ایمنی بتوانیم این کار را پیش ببریم.

همه ظرفیت هایی که ممکن بوده است دسترسی به طبقات زیرین را فراهم کند به کار گرفته شده است. همه حفاری هایی که می توانستیم از زیر دسترسی پیدا کنیم انجام دادیم حتی وقتی به طبقه زیرین دسترسی پیدا کردیم همه این فشار 15 طبقه قابل مشاهده بود. از دیگر سو به دلیلی اینکه عمدتا وسایل این ساختمان تریکو، لباس و ... بوده است به محض دسترسی با اشتعال آتش روبرو می شویم.

ممکن است بعضا بگویند در نقطه ای، فردی گرفتار شده باشد و ما نیز همه اقدامات و تدابیر را دنبال می کنیم تا اگر کسی اینجا وجود دارد نجات دهیم اما با این شرایطی که در محل حادثه مشاهده می کنیم احتمال زنده بودن افراد بسیار پائین است.

امیدوارم بتوانیم پیکر مطهر شهدای عزیز آتش نشانی را پیدا کنیم، اینجا مرکز کسب و تجارت بوده است و اموال قابل توجه و اقلامی همچون پول، چک، طلا و سفته و ... وجود داشته است. با همکاری خوب نیروی انتظامی هم اموال و جان مردم مورد رعایت قرار می گیرد

الان زمان این نیست که درباره چرایی موضوع صحبت کنیم امروز همه توان ما جمع آوری و بیرون آوردن اجساد مطهر شهدای آتش نشان و همچنین اموال مردم است ، تاکید می کنم بعد از اتمام این حادثه باید درس بزرگی برای همه ما در کشور شود تا در حوزه های بین بخشی از حوادث بعدی پیشگیری کنیم

*پیکر آتش نشان شهید از زیر آوار خارج شد(ساعت23:30)

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: بدن و سر و صورت یکی از آتش نشانان شهید آسیب دیده و امکان شناسایی فعلا وجود ندارد و جسد باید کامل به پایین منتقل شود تا از روی اتیکت هویت مشخص شود.

*پیکرهای 2 آتش نشان شهید از زیر آوار خارج شدند

شبکه خبر به نقل از گیل آبادی سخنگوی شهرداری تهران اعلام کرد: با کشف  پیکر یکی دیگر از  اتش نشانان شهید ، تاکنون 2 پیکر از زیر آوار بیرون آورده شدند.


جزییات حادثه پاساژ پلاسکو/ تلاش ها برای آوار برداری همچنان ادامه دارد+عکس و فیلم

جزییات حادثه پاساژ پلاسکو/ تلاش ها برای آوار برداری همچنان ادامه دارد+عکس و فیلم

جزییات حادثه پاساژ پلاسکو/ تلاش ها برای آوار برداری همچنان ادامه دارد+عکس و فیلم

"برای مشاهده تصاویر و فیلم بر روی کلماتشان کلیک کنید"


اعلام اسامی مصدومین حادثه ساختمان پلاسکو








اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
درود بر جان بر کفان آتش نشان

خدا به خانواده آتش نشان هایی که در این حادثه شهید شدن صبر بده

روحشون شاد
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۵۰ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
پلاسکو سوخت” ضمن تسلیت این حادثه غمناک از بی مهری های مردم و افرادی که با موبایل به دنبال سلفی و تصویر و غیره بودند و راه را مسدود کردندگله می کند.

پلاسکو سوخت..

پلاسکو سوخت..دارد قلب تهران درد میگیرد
دلم از ازدحام اینهمه نامرد میگیرد

من از بی مهری این روزگار سرد دانستم
که آتش شعله اش را از هوای سرد میگیرد

نمیدانم کجا پنهان شده وجدان آن مردی
که دارد با موبایلش عکس های زرد میگیرد

چه باید کرد با شهری که پای قهرمان هایش
سراغ از جاده های بی برو برگرد میگیرد

خبرها حاکی از آن است..شهر من نفس هایش
میان این خیابان های زوج و فرد میگیرد

خداحافظ پلاسکو..قلب بااحساس تهرانت
از این حجم سیاه وسرد وجدان درد میگیرد
Iran (Islamic Republic of)
نصیرزاده
۱۱:۳۹ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
سلام بر این آتشنشانان جان برکف و درود بی پایان بر خانواده این عزیزان
من از خداوند متعال برای همه آتشنشانان غیور و قهرمان واقعی کشورم و خانواده محترمشان آرزوی سلامتی و تندرستی می نمایم
و همچنین خدمت همه خانواده های آتشنشانان شهید که جانانه با آتش قهار جنگیدند و خیلی از هموطنانمان را از مرگ حتمی نجات دادند تسلیت و تعزیت عرض می نمایم و از خداوند متعال علو درجات براشان خواهانم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۲۳ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
روحشان شاد انشالله خداوند به خانواده عزیزان صبر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
روحشان شاد یادشان گرامی. خواهشمندم مسئولین چاره ای بیندیشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
سلام تنها کاری که هم کوچیک وحتی نمیتونیم ذره ای ازلحظات سختی رو که خانواده این آتش نشانان رو کشیدن رو درک کنیم گفتن تسلیت وطلب صبر برای خانوادهای این دلیر مران هست. وچه بهتر فقط همین کلمات رو بیان کنیم نه حرفهایی که باعث بشه خانوادهای این عزیزان بیشر درد بکشن.واقعا با گفتن مشکلاتی همچون نبود لباس ضد حریق یا کمبود چیزای دیگه درد این خانوادها رو بیشتر نکنیم
-
ناشناس
۰۸:۱۳ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
درود خدیای مهربان بر غیور مردان جانفشان
خدا می داند همیشه دعاگویتان هستم گاهی از اوقات که از کنار آتش نشانی رد می شوم ماشین را کنار پارک می کنم و از این عزیزان قدردانی می کنم چون انصافا پرتلاش و بی ادعا هستند
خدای مهربان حافظشان باشد.
واقعا متاثر شدم
ان شاءالله روحشان با اولیاء الله محشور شود و ما را قدردان زحماتشان قرار بدهد
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۰۸:۰۸ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
خداوند اجر این اتش نشانها را با بهترین جایگاه بهشت قرار دهد باید تصمیمات جدی کار شناسی شده ای گرفت برای ساختمانهای فرسوده و ستاد بحران را برای شهر تهران در نظر گرفت وتهران رابه چند منطقه تشکیل داد هر منطقه به حفر تونهای متوسط ضد زلزله وصد حریق وضد انفجار اماده سازی کرد این کار بسیار کم هزینه تر از مترو است ولازمتر وباسود تر هزینه اوار برداری ساختمان پلاسکو وخساراتوارده که بر دولت تحمیل می شود می شود کارهای بزرگی کرد
Germany
ناشناس
۰۸:۰۵ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
با سلام
فقط می توانم بگم خیلی متاسفم این حادثه دلخراش را به خانواده محترم شهدای اتش نشانی تسلیت عرض می کنم و درضمن متاسفم متاسفم به حال ان کسانی که می گویند چند بار اخطار داده بودیم به صاحبان این ساختمان که امنیت ساختمان را برقار کنند ولی بر اخطار خود قاطع نبودند نسبت به تعطیلی این واحدها چطور قبض اب برق گاز وغیره با دوبار اخطار قطع می شود ولیاین ساختمان نباید تعطیل شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
روحشان شاد
ایرانی یعنی غیرت
اون عزیزان از جونشون گذشتن که یه عده آسیب نبینن و این باارزشترین چیز میتونه باشه واسه ما ایرانیا
قدرتونو میدونیم و بهتون افتخار میکنیم جان بر کفان عزیز
United States of America
ناشناس
۰۷:۴۹ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
عرض تسلیت به خانوداه های داغدار
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۷:۲۱ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
من عرض تسلیت دارم به مناسبت در گذشت تعدادی از آتش نشانان و بعضی از هموطنان در ساختمان پلاسکو در همه جای دنیا حوادث رخ میدهند اما شهرداری به جز اخطار دادن میتوانست ان جا را کامل تعطیل کند اما این کار را نکرد بهتر است از حادثه پلاسکو درس گرفت بنده به عنوان یه مهندس ایمنی با تجربه امروز هشدار میدهم بعضی از ساختمانهای دولتی ،مراکز خرید و بیمارستانهایی که فرسوده اند سریعا نیاز به تعمیر و بازسازی دارند اگر دست رو دست بزاریم باید بازم شاهد چنین حوادث تلخی باشیم امروز ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی که روزانه صدها مسافر را جابجا میکند همئ باید بررسی شود امیدوارم دیگر شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم
Netherlands
تعب
۰۴:۴۹ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
تسلیت به تمام ملت ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۰ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
ه غمناک و مظلومانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۲ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
باسلام منم به نوبه خودم تسلیت میگم
اینها سربازانه آقا امام زمان سخن که
دراین راه شهید شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۵ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
واقعن خیلی سخت و دردناکه قلبه همیه ایرانیا فشرد شده از این مصیبت خدا به بازماندهاشون صبر بده روح پاکشونو رحمت کنه
Iran (Islamic Republic of)
Hamid reza
۰۱:۳۵ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
ای آتش خاموش شو آرام بگیر منتظرمان هستن بی وجدان انصافت کجا رفته دخترم بابا میخواهد خاموش شو آتش آرام بگیر .....
تسلیت ب همه ملت ایران
Iran (Islamic Republic of)
بی کس
۰۰:۱۱ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
یه لباس درستو حسابی ندارن ونه یه حقوق خوب
Iran (Islamic Republic of)
رضا14
۰۰:۰۰ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
جلال ملکی الان توی شبکه خبر گفت فقط یک نفر رو از زیر اوار
بیرون اوردن
Iran (Islamic Republic of)
دوستار آتشنشانان
۲۳:۴۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
فقط اشک میریزم.این چند روزه فقط گریه میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
دم اتش نشانا گرم که جان فدای کرد بدون هیچ امکاناتی
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۴۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
آتش نشانان از یَدهای نجات خداوند هستند. خدا به همراهشان...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
سلام وتسلیت به خانواده ی شهدا ان شالله خدا صبرشون بده اونا اسطوره اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
عرض سلام و تسلیت به خانواده این عزیزان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
خدا رحمتتون کنه. خدا به خانوادتون صبر بده. ما هم دعا میکنیم زنده باشید و با تمام قلبمون خواهیم اومد و تشیع جنازه با شکوهی براتون خواهیم گرفت تا بدونین که ما شمارو دوست داشتیم و داریم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی زمانی
۲۰:۱۱ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
باتقدیروتشکرازدلاورمردان نامدارکه ازجان عمرزندگی خودگذشته وتلاش کرده که اتش راخاموش کنند
واقعاسپاس گذاربوده وتسلیت به خانواده این عزیزان رادریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
ز تمام کسانی که در راه مدیریت این بحران کوشش و تلاش می نمایند کمال تشکر و قدردانی را دارم و از خداوند متعال برای جان باختگان این حادثه علو درجات را مسئلت دارم. در این حادثه چند موضوع باید مورد توجه قرار گیرد:
1-پیشگیری از به وجود آمدن این اتفاقات با رعایت نکات ایمنی در ساختمان سازی و ...
2-مدیریت بحران از طرف مردم با عدم تجمع در اطراف محل واقعه و مختل نکردن روند عملیات گروه های امدادی و ...
3-لزوم توجه به افزایش امکانات گروه های امدادی و استفاده از امکانات روز دنیا
Russian Federation
ناشناس
۱۹:۳۹ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
ایرن در عزای قهرمانان گمنامش
درود بر عزیزان غیور آتش نشان
Iran (Islamic Republic of)
maryam
۱۹:۳۱ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
تسلیت به خانواده اتش نشانای فداکار کشورم
Germany
ناشناس
۱۹:۰۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
خدایشان بیامرزد
به سلامتی اون خانم بازیگری که از رسانه ملی استفاده کرد تا بگه سخت ترین کار دنیا بعد از معدن کاری،بازیگریه!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۸:۳۹ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
اسلام علیکم أیها الشهدا الصدیقین
این بزرگ مردان هیچ فرقی با دلاوران هشت سال دفاع مقدس ندارند. برخود میبالیم که چنین مردان غیوری هستند که به جای اینکه از محل حادثه و حادثه دیدگان تصویر برداری کنند و سلفی بگیرند چنان از دل و جان میگذرند که تصویرشان بر دل ها و بر خاطر ها ثبت میشود نه در فضای مجازی و حافظه ها.
Iran (Islamic Republic of)
علی رضا
۱۸:۰۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
با سلام
واقعا باید قدر فداکاری شان رو بدونیم
پدر من هم اتش نشان هست
واقعا به ایران تسلیت میگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
خیلی ناراحت کننده بود واقعا خیلییییی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
خدا رحمتشان کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
خدا به خانواده اتش نشانان صبر جمیل عنایت کند روح آتش نشانان درگذشته را قرین رحمت الهی قرار بده تا کی باید تاوان اشتباه را دیگرانی مانند آتش نشانان باید پس بدهند وقتی به گفته شهردار و رئیس اتش نشانی چندین بار اخطار داده بودند در رابطه با نا امن بودن ساختمان پلاسکو ولی تاوان ندانم کاری و اشتباه مالکان پلاسکو رو آتش نشانانی که هیج دخیل نبودن باید پس بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
روحشان شاد یادشان گرامی باد..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
روح شهدای آتش نشان حادثه شاد و تسلیت به خانواده هایشان .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
علتش هنوز مشخص نشده؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
تسلیت میگم به تمام آتش نشانان زحمتکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
متاسفانه از این ساختمان ها و برج های فرسوده تو تهران فراوانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
علتش هنوز مشخص نشده؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
عرض تسلیت به تمام مردم ایراااااااااااااااااااان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
مصیبت خیلی سنگینه اشک تمام مردم ایران دراومده.خیلی دردناکه .خداااااااااااااا کمک کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
با همه کسانی که خسارت جانی و مالی دیدند همدردی می کنم. خیلی ناراحت شدم. وشهادت آتش نشانان را تسلیت میگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
علت باید بررسی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
کاش قدر شما عزیزان رو بیشتر بدونیم.همیشه نه فقط وقتی ازدستون میدیم..از غمتون قلبمون سنگینه و چشامون بارونی.خدا بهدخانوادهای عزیزتون هم صبر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
روحتان شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
تسلیت به خانواده بزرگ اتش نشانی.تسلیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
مسئولین باید 3روز عزای عمومی اعلام کنند.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
دست تمام آتش نشانان عزیز را میبوسم باعشق کار میکنن وجونشونو به خطر می اندازند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
رد دود چشم های آسمان رابست
خدا نمیبیند
نشان آتش را گرفتم
به خاکستر آتش نشان رسیدم
کاش هایم را از زیر آوار بیرون بکشید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
داغ داریم نه داغی که برآن اخم کنیم
مرگمان باد که شکواییه از زخم کنیم
آسمان هست غزل هست کبوتر داریم
باید این چادرماتم زاده را برداریم
مشتی از خاک توراباد که پاشیده به شهر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
خدایا خودت محافظ آتش نشانان وامدادگران باش.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
با هیچی رفتن جلو واقعا جیگر می خواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
برای سلامتی آتش نشانانی که زیر آوار در ساختمان پلاسکو مانده اند دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
برای آتش نشانان حادثه دعاکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
خدا به فریاد خانواده آتش نشانها برسه که همه روزها ولحظه شون با استرس ونگرانی میگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
انشااله خدا به همه ی آتش نشان ها سلامتی بده ..آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
من به عنوان ایرانی افتخار میکنم.زنده باد آتش نشانان مردان غیور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
خیلی دردناکه.خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
الهم العجل الولیک الفرج. تسلیت به تمام مردم ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
سلام خدایی دل هر ایرانی به درد اومد این از ساختمان پلاسکو اون. ازجریان قطار اون از جریان تصادفات جاده ای که سالانه تلفات میدیم
Iran (Islamic Republic of)
عليرضا كجاني
۱۳:۳۸ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
اميدوارم دولت بتواند تا حدودي خسارتها وارده به آسيب ديدگان را جبران نمايد. و خداقوت به همه آتشنشانهاي عزيز
Iran (Islamic Republic of)
علی موسوی
۱۳:۰۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
با عرض سلام وتسلیت خدمت خانواده محترم این شهیدان شجاع و دل سوز .
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۲:۲۹ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
واقعا متاسفم که اگه ازدحام جلوی ساختمون نبود چندین نفر جان سالم به در میبردند.
Iran (Islamic Republic of)
الف
۱۲:۲۷ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
خداوند این جوانمرد رو قرین رحمت خود برگرداند چرا برای تامین جان این غیرتمندان لباس های ضد حریق وارد نمی کنند چون ظاهرا لباس آنها از مواد است که در صورت آتش گرفتن مشتعل می شود و سوختگی آنها رو دو چندان می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
تسلیت میگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
زنده باد آتشنشانان غیور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
مناطق مرکزی تهران که هم از لحاظ فرهنگی و تاریخی و هم از لحاظ اقتصادی نبض ایران است سالهاست که به حال خود رها شده و تصمیم گیرندگانی که خود زمانی ساکن این مناطق بوده اند به جای چاره اندیشی برای احیای آن خود را از آن رهانیده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
مخازن کولر گازی فروریخته خطر انفجار چندین برابر می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
خیلی از این خبر ناراحت شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
خدا فقط صبر بده به خانواده های داغدار
Germany
م
۱۹:۲۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
معلوم نسیت مردن با نه
-
مانی
۱۱:۵۸ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
مردن نه، شهید شدن
Iran (Islamic Republic of)
Maryam rezaie
۱۰:۲۹ ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
خداقوت مردان غیور مملکتم من به ایرانی بودنم افتخار میکنم که چنین شیر مردانی رو داره
آخرین اخبار