جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر:

اجرای نمایش «نیمه»

مدیر گروه هنری ایلیا از اجرای نمایش نیمه در آغازین روزهای جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر خبر داد.

اجرای نمایش «نیمه»
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نمایش میدانی نِیمه، نوشته و کار محمد مظفری و کاری از گروه تئاتر ایلیا در دومین و سومین روز سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به اجرا در خواهد آمد.

محمد مظفری کارگردان نمایش میدانی نِیمه گفت: نمایش نیمه یک نمایش کاملا بوشهری بوده و بر اساس آیین‌های دیرین استان بوشهر ساخته شده و بیشتر به آیین‌های کار و تلاش می‌پردازد.

وی افزود: این نمایش که به‌صورت موسیقی و حرکت تولید شده تلاش می‌کند تا آئین‌های فراموش شده و کهن مردمان استان بوشهر را به نمایش بگذارد.

این پژوهشگر با بیان اینکه بسیاری از آئین‌ها و مراسم کهن ما به علت عدم ثبت مکتوب و نپرداختن به آنها در معرض فراموشی بوده و به نسل‌های بعدی انتقال نیفتاده‌اند، بیان کرد: هنر تئاتر می‌تواند به انتقال این میراث گران‌بها به نسل‌های بعد نقش موثری را ایفا کند.

مدیر گروه هنری ایلیا با بیان اینکه در این نمایش ۱۰ نفر از هنرمندان گناوه‌ای گروه ایلیا حضور دارند، گفت: امیدوارم بتوانیم نماینده شایسته‌ای برای تئاتر استان در سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر باشیم.

این هنرمند با اشاره به اینکه نمایش نِیمه سه بار در جشنواره به اجرا در خواهد آمد، اضافه کرد: در دومین روز جشنواره ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه روز شنبه دوم بهمن در تئاتر شهر و روز یکشنبه سوم بهمن ساعت ۱۱ در برج میلاد وساعت ۱۸ در تئاتر شهر نمایش به اجرای عمومی در خواهد آمد.

وی از همه بوشهری‌های مقیم تهران برای دیدن این نمایش کاملا بوشهری دعوت به‌عمل آورد.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.