یزد؛

طرح تحول نظام سلامت نیازمند حمایت

تامین منابع مالی اجرای طرح تحول نظام سلامت یکی از دغدغه های متولیان است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  به منظوربررسی وضعیت بهداشت و درمان استان، رصد ارائه ی خدمات و ارائه ی راهکار پیرامون رفع موانع تامین مالی طرح تحول نظام سلامت، نشست مشترک مجمع نمایندگان استان با متولیان سلامت یزد برگزار شد. 

در این نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد ضمن  عرض تسلیت حادثه ی دردناک ساختمان پلاسکو، عملکرد دانشگاه در حوزه های آموزش، پژوهش، بهداشت و درمان را تشریح کرد و گفت: کیفیت آموزش در دانشگاه علوم پزشکی یزد، دوشادوش دانشگاههای برتر کشور در حال پیشرفت است. 

رئیس مجمع نمایندگان یزد در مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به ضرورت همگرایی تمامی دستگاهها در اجرای مطلوب طرح تحول نظام سلامت گفت: تامین منابع مالی اجرای طرح یکی از دغدغه های متولیان است . 

محمد رضا تابش افزود: نمی توان دستاوردهای طرح تحول را نادیده گرفت اما تداوم  طرح نیازمند بازنگری و اصلاح جهت تامین منابع مالی پایدار است. 

وی با اشاره به دستاوردهای طرح تحول خاطر نشان کرد: قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت میزان پرداخت از جیب بیماران بالای 60 درصد بوده این در حالی است که با  اجرای این طرح میزان پرداختی به 37 درصد کاهش یافته است. 

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در این نشست از رشد 90 درصدی بودجه ی بیمه سلامت ایرانیان در سال 96 خبر داد. 

تابش با ابراز نگرانی از وضعیت و آمار بیماریهای غیرواگیر در استان نظیر سرطان، فشارخون، دیابت و فشارخون از تشکیل نشست مشترک با حضور استاندار،متولیان سلامت استان و منتخبین استان در مجلس در آینده ای نزدیک خبر داد. 
 
انتهای پیام/ی


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار