بیرجند؛

وقوع 38 فقره تصادفات درون شهری

38 فقره تصادف طی هفته گذشته در معابر درون شهری استان به وقوع پیوست.

سرهنگ علیرضا رضایی رئيس پليس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت:هفته گذشته متأسفانه در اثر تصادفات 44 نفر مجروح شدند که بیشترین آمار مجروحان مربوط به سرنشین های خودروها با 18درصد بوده است.

وي علت 30 درصد از مجموع تصادفات را عدم رعایت حق تقدم، 35 درصد عدم توجه به جلو ، 3 درصد تغییر مسیر ناگهانی ، عبور از چراغ قرمز ، حرکت با دنده عقب هر کدام 5 درصد و 22درصد را نیز سایر علل دانست و بیشترین ساعت وقوع تصادفات را بین ساعت 12 تا 14 اعلام کرد.

سرهنگ علیرضا رضایی از ثبت 4 هزار و 915 فقره انواع تخلف رانندگي توسط مأموران پليس راهنمایی و رانندگی استان در یک هفته گذشته خبرداد که از این تعداد 653 تخلف،حادثه ساز بوده است.

رئيس پليس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی افزود :در این مدت تعداد 185 دستگاه موتورسیکلت و 13 دستگاه خودرو نیز که دارای تخلفات راهنمایی و رانندگی بوده اند توقیف شده است که از این تعداد 42 راننده به علت نداشتن گواهی نامه وسیله نقلیه آنها توقیف و جهت سیر مراحل قانونی به دادگاه اعزام شدند.

وی در پایان به شهروندان توصيه كرد اگر قصد خارج شدن از شهر را دارند حتما خودروی خود را بازديد و از ايمن بودن تجهيزات به خصوص لاستيک و آج های آن اطمينان حاصل نمايند.

سرهنگ رضایی به رانندگانی كه قصد عبور در محورهای كوهستانی را دارند توصیه کرد با توجه به پيش بينی بارش برف و باران در محورهای كوهستانی و احتمال يخ زدن سطح جاده در ساعات پايانی شب،در صورت امكان از سفر های غير ضروری خودداری كرده و در صورت ضرورت حتما به توصيه های پلیس راهور عمل كنند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.