ارومیه؛

نصب آبگرمکن های خورشیدی در روستای کچل آباد سردشت

آبگرمکن های خورشیدی با هدف تغییر الگوی مصرف در روستای جنگلی کچل آباد سردشت نصب شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ کارشناسان حفاظت و حمایت ازمنابع طبیعی آذربایجان غربی با بیان اینکه برای اجرای این طرح ۷۰۰ میلیون ریال هزینه شده است گفت : این طرح بصورت الگویی در این روستا اجرا شده و در صورت تامین اعتبار در تمام روستاهای جنگل نشین استان اجرا می شود.

آذری پویا ازتوزیع تنورهای گازی و جایگزین کردن آنها به جای تنورهای سنتی یکی دیگر از روشهای تغییر الگوی مصرف از سوخت چوب و هیزم به سوخت فسیلی گاز خبر داد و خاطرنشان کرد: این تنورها در تمام خانه های روستایی دارای تنور سنتی توزیع شده است.

وی افزود : با نصب و راه اندازی تنورهای گازی، نیاز مردم روستای کچل آباد به چوب و هیزم و قطع درختان به کلی از بین رفته و دیگر شاهد هیچگونه تخریب منابع طبیعی در محدوده این روستا نیستیم

. نصب ابگرمکن های خورشیدی با هدف کاهش وابستگی روستائیان جنگل نشین به سوخت هایی از جمله چوب و هیزم و همچنین کاهش مصرف سوختهای فسیلی همچون نفت صورت گرفته است که می تواند در هر شبانه روز بیش از ۲۵۰ لیتر آب گرم مردم این روستای ۴۲ خانواری را تامین کند.

درحال حاضر، آذربایجان غربی با تخریب جنگلی و منابع طبیعی مواجه است بطوریکه در ۳ دهه گذشته بیش از ۴۰ درصد از مجموع ۱۸۰ هزار هکتار جنگل آن تخریب شده است.

درحال حاضر سرانه هکتار جنگل در این استان تنها ۴۰۰ مترمربع است درصورتیکه میانگین کشوری ۲ هزار مترمربع است.

انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.