ترامپ در آستانه امضای دستور ساخت دیوار مرزی با مکزیک و ممنوعیت پذیرش مهاجران مسلمان

"دونالد ترامپ" امروز دستور ساخت دیوار مرزی با مکزیک و ممنوعیت پذیرش مهاجران از برخی کشورهای خاص را صادر می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندت؛ منابع آگاه اعلام کردند "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، قصد دارد امروز با صدور دستور ساخت دیوار در مرز مشترک آمریکا با مکزیک به وعده انتخاباتی خود در برخورد با مهاجران عمل کند.

ترامپ روز گذشته در حساب توئیتر خود نوشت: چهارشنبه روز مهمی در بحث امنیت ملی است. ساخت دیوار تنها یکی از اقدامات دولت خواهد بود.

رویترز اخیرا گزارش داده بود ترامپ خواستار ارزیابی منابع موجود در آمریکا برای ساخت دیوار مرزی شده است. اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا به دولت اعلام کرده است ساخت یک دیوار به طول بیش از 600 کیلومتر در مرز مشترک با مکزیک حدود 11 میلیارد دلار هزینه در بر خواهد داشت.

رئیس جمهور جدید آمریکا که از همان آغاز رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری، موضعی سخت در قبال مساله مهاجرت داشته، ساخت این دیوار در مرز با مکزیک را با هدف مقابله با موج مهاجران غیرقانونی وعده داده و گفته است که مکزیکو سیتی را مجبور می‌کند هزینه ساخت آن را بپردازد. اظهاراتی که انتقاد شدید مقامات مکزیک را به دنبال داشته است.

دستور ساخت دیوار در مرز مشترک آمریکا و مکزیک همزمان با سفر وزیر خارجه مکزیک صورت می‌گیرد که روز چهارشنبه با هدف تدارک دیدار آتی رهبران دو کشور به واشنگتن سفر می‌کند.

دستور ساخت دیوار مرزی، تنها دستور اجرایی روز چهارشنبه ترامپ نیست. رئیس جمهوری آمریکا بر اساس شنیده ها قرار است که برخی محدودیت های جدید بر ضد مهاجران و پناهجویان وضع کند که ممکن است حتی شامل منع پذیرش چند ماهه پناهجوها تا تعیین ساز و کارهای نظارتی لازم باشد.

ترامپ قصد دارد برای ورود مهاجران، پناهجویان، مسلمانان و اتباع کشورهایی مانند ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن به آمریکا قوانینی سختگیرانه وضع کند.

منابع آگاه در واشنگتن اعلام کردند دونالد ترامپ به منظور جلوگیری از ورود اتباع کشورهای مورد نظر خود به خاک آمریکا، به وزارت امور خارجه خود دستور خواهد داد صدور روادید برای اتباع این کشورها را ممنوع کند. دونالد ترامپ و "جف سشنز"، که از طرف وی برای تصدی وزارت دادگستری آمریکا معرفی شده است، اعلام کرده اند بیشتر از آن که توجه خود را بر محدود کردن مهاجرت افراد دارای یک گرایش مذهبی خاص متمرکز کنند، محدودیت مهاجرت اتباع آن دسته از کشورهایی را تشدید خواهند کرد که شاید اتباعشان "تهدیدی برای امنیت آمریکا" باشند.

"نیهاد اواد"، مدیر اجرایی شورای روابط آمریکایی- اسلامی، ضمن انتقاد از این تصمیم ترامپ گفت: چنین دستوراتی از جانب ترامپ نمی‌تواند کشور ما را امن‌تر کند. معتقد هستم ادامه این روند، آمریکا را به مکانی رعب‌آور و غیردوستانه تبدیل می‌کند.

برخی از اقداماتی که باراک اوباما در این هشت سال زمامداری انجام داد با یک امضای ساده ترامپ لغو خواهد شد. ترامپِ جمهوری‌خواه قول داده است تمام احکام، فرامین، یادداشت‌ها و دستورالعمل‌هایی را که در زمینه‌های مختلف از جمله مهاجرت به امضای باراک اوباما رسیده، اما مغایر با قانون اساسی آمریکا است، لغو نماید هر چند باطل کردن برخی از نتایج دوره ریاست جمهوری اوباما مستلزم تصویب قوانین جدید از سوی کنگره‌ای است که  اکثریت آن در اختیار جمهوری‌خواهان است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار