کشف اجساد 90 نفر در مناطق عملیات هوایی آمریکا در لیبی

نيروهای ليبيايی از پيدا شدن اجساد 90 نفر در مناطقی که هدف حمله هوايی آمريکا قرار گرفت خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیروهای وابسته به دولت لیبی مستقر در طرابلس روز پنج شنبه اعلام کردند اجساد حدود 90 نفر از افراد مسلح تندرو را در دو منطقه نزدیک سرت که اخیرا هدف حملات هوایی آمریکا قرار گرفت پیدا کرده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از طرابلس، این نیروها تصاویری از مخفیگاه های متروکه پوشیده با شن و علف را پخش و اعلام کردند از این مخفیگاه ها برای اهداف آموزشی استفاده می شد و در آنها راکت و کمربندهای انفجاری و تله های انفجاری پیدا شد.

این نیروها همچنین اعلام کردند دو نفر را که گمان می رود از تندروها هستند بازداشت کردند و چهار نفر دیگر که حاضر نشدند تسلیم شوند کشته شدند. نیروهایی که فرماندهی آنها را گردان های شهر مصراته برعهده دارند در عملیاتی که حدود هفت ماه طول کشید و در ماه دسامبر به پایان رسید موفق شدند نیروهای گروه داعش را از شهر سرت بیرون برانند.

مقامات آمریکایی پیش از این اعلام کرده بودند بیش از 50 تندرو که برخی از آنها در حال برنامه ریزی حملاتی در اروپا بودند یک هفته پیش در حملات هوایی آمریکا به جنوب سرت کشته شدند. در این عملیات، بمب افکن های بی-2 حدود یکصد بمب دقیق هدایت شونده بر اردوگاه هایی در فاصله 45 کیلومتری جنوب غرب سرت فروریختند.

به گفته این مقامات، این حملات، تندروهایی را هدف قرار داد که از شهر سرت فرار کرده بودند. نیروهایی که فرماندهی آنها را گردان های مصراته برعهده دارند اعلام کردند اکثر کسانی که اجسادشان در دو منطقه در جنوب سرت پیدا شد جزء کسانی که از سرت فرار کردند نبودند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار