منصوری مطرح کرد؛

افزایش مهارت فارغ التحصیلان در دستور کار شورای عالی کار

معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افزایش مهارت های کاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در دستور کار شورای عالی کار است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش رشد فراگیر تاویلی از اقتصاد مقاومتی که امروز(چهارشنبه)برگزار شد،اظهار داشت: به نظر می رسد ما در نقطه ای در کشور قرار داریم که به آن اقتصاد مقاومتی گفته می شود که در ابتدا به نظرمی رسید که آن در حد نظریه باشد اما با گذشت زمان نشان داد که این جریان دارای یک عقبه فکری است.

وی در جمع خبرنگاران در رابطه با مصوبات شورای عالی کار گفت: معمولا مصوبات شورای عالی کار باید به تصویب سازمان برنامه و بودجه برسد.

منصوری گفت: اولین نکته ای که در شورای عالی کار مطرح شده است بحث ارتقای مهارت های کاری به گونه ای که کسانی که تمایل دارندآموزش های مهارتی ببینند و وارد مشاغل شوند از آنها حمایت می شود و در این طرح که از سال 96شروع می شود از 30هزار نفر حمایت می شود.

معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: طرح دیگر کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی است که هدف از این طرح آماده سازی آن ها و افزایش مهارت‌های تخصصی و آشنایی  آن ها با مدیریت کسب و کار برای ورود به بازار کار است.

وی ادامه داد:این طرح به صورت پایلوت در 8 استان در حال اجرا بود که قرار شده تا در دیگر استان ها نیز اجرایی شود.

معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در استان هایی که این طرح اجرایی شده است، تقریبا 70 درصد فارغ التحصیلانی که در طرح شرکت کرده اند، وارد بازار کار شده اند.

منصوری ادامه داد: این طرح به پذیرش فارغ التحصیلان به بازار کار کمک می کند.

وی گفت: در طرح هایی که داریم برای فارغ التحصیلان و دانشجویانی که در سال آخر تحصیل هستند، آموزش های مهارتی ارایه می شود و این طرح با همکاری وزارت صنعت و وزارت کار انجام می شود.

معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با وضعیت اشتغال کشور تصریح کرد: حدود یک میلیون و 200 هزار نفر ورودی به بازار کار داریم که برای 528 هزار نفر کار ایجاد شده است، یعنی ما به میزان ورودی به بازارکار عقب هستیم، به نظر می رسد نه تنها سیاست های کلان کشور بلکه سیاست های فعال بازارکار باید کمی به سمت بازار کار معطوف شود و فارغ التحصیلان را به سمت نیازهای بازارکار هدایت کنیم.

منصوری گفت: در حال حاضر نرخ بیکاری در کشور بالای 12 درصد است اما همزمان نسبت اشتغال در کشور افزایش پیدا کرده است، یعنی ما حجم قابل توجهی از اشتغال ایجاد کردیم اما به علت عقب ماندگی در گذشته باز هم از بازارکار عقب هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
من با اینکه 33 ساله شدمو کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک دارم و با معدل الف فارغ التحصیل شدم اما هنوز بیکارو مجرد هستم !
چرا دولت باید به وظیفه قانونی خودش که اشتغال جوانان است بی تفاوت هستش !
این دور از انصافه بخدا ما عمرمونو دادیم
آخرین اخبار