تدوین طرح فرصت‌های سرمایه‌گذاری

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر گفت: این سازمان با توجه به آغاز سند آمایشی استان، طرح تدوین فرصت های سرمایه گذاری را در دستور کار قرار داده و گام های خوبی برداشته است.

تدوین طرح فرصت‌های سرمایه‌گذاری
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید حسین حسینی محمدی روز چهارشنبه در دیدار با فرماندار گناوه افزود: این طرح در عرصه های مختلف از جمله کشاورزی، لجستیک، صنعت، شیلات، معدن و گردشگری تهیه و تدوین و به استانداری ارایه و در اختیار فعالان اقتصادی قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: به منظور اجرای این طرح مشاور توانمندی انتخاب و مقررشده به شهرستانهای استان ازجمله گناوه عزیمت و با مسئولان ذی ربط و فعالان اقتصادی نشست برگزار کند.

وی اظهارکرد: با برگزاری این نشست مشخص خواهد شد چه کسب وکارهایی برای آینده شکل گیرد و فرصت های سرمایه گذاری باتوجه به قابلیت های موجود تعریف شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به طرح های مهم اقتصادی نفتی و پتروشیمی که قراراست در استان اجرایی شود، گفت: با اجرای این طرح ها، 5 هزار و 350 فرصت شغلی پیش بینی شده که بخش زیادی مربوط به شهرستان گناوه و دیلم است.

وی اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی شمال استان در شهرستان دیلم با ایجاد زیرساخت ها و تامین خوراک آن حل شده و امیدواریم عملیات اجرایی 1تا 2 واحد پتروشیمی تا پایان سال جاری آغاز شود.

فرماندار گناوه با اشاره به موقعیت و قابلیت های این شهرستان گفت: تجارت، دریا، وجود تاسیسات نفتی، گردشگری و بازار از ظرفیت های مهم این شهرستان است که باید مسئولان کشوری و استانی نگاه خاصی به آن داشته باشند.

سیدعلی پاک نژاد، دستفروشی را در بازار از معضلات و مشکلات این شهر دانست و افزود: ساماندهی دستفروشان از عهده یک دستگاه خارج است و نیاز عزم جدی دارد که مردم بویژه مغازه داران باید همکاری وافری کنند.

وی اظهارکرد: وجود دستفروشان در جوار مجتمع های تجاری درصورت بروز حادثه، امکان بموقع رسیدن نیروهای امدادی را مختل و احتمال پیامد حادثه ناگوار حتی بیش از حادثه ساختمان پلاسکو دربرخواهد داشت.

وی افزود: ایجاد یک نمایشگاه دائم در این شهرستان نیز باتوجه به تولید صنایع دستی از جمله گبه شول که شهرت جهانی دارد، ضروری است.

پاک نژاد گفت: بافندگان فرش در این شهرستان مشکل اساسی در زمینه بیمه دارند که اگر برطرف شود گامی مهم در زمینه اشتغال زایی منطقه برداشته خواهدشد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناوه نیز خواستار افزایش تسهیلات در بخش صنعت شد و گفت: با افزایش تسهیلات به واحدهای تولیدی از جمله در شهرک صنعتی انگیزه آنان در تولید بیشتر و در زمینه اشتغال زایی اثرخوبی برجای خواهدگذاشت.

محمدحسین داریونی افزود: انتقال صنوف آلاینده از شهر به بیرون ضرورت دارد که برای تامین زمین به همکاری اداره منابع طبیعی نیاز است.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.