کواکبیان در همایش فصلی خانه احزاب:

لایحه جامع انتخابات هر چه زودتر به مجلس ارائه شود

عضو شورای مرکزی خانه احزاب گفت: متاسفانه در برنامه ششم نه در احکام دولت و نه احکام کمیسیون تلفیق یک سطر هم در مورد توسعه سیاسی حکم وجود نداشت.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مصطفی کواکبیان عضو شورای مرکزی خانه احزاب در همایش فصلی این نهاد صنفی اظهار داشت: متاسفانه 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد اما احزاب ما در جایگاه و وضعیت مطلوبی به سر نمی‌برند و امیدواریم شاهد توسعه بیشتر احزاب و تشکل‌های سیاسی کشورمان باشیم.
 
وی افزود: از وزیر کشور درخواست می‌کنم که لایحه جامع انتخابات را هر چه زودتر آماده کنند و به مجلس ارائه دهند تا به انتخابات 96 برسد و نکته مهم این است که حتما جایگاه احزاب نیز در ان لحاظ شود و این طور نباشد که احزاب فقط برای گرم کردن انتخابات باشند و به آنان توجهی نشود.
 
عضو شورای مرکزی خانه احزاب تصریح کرد: مجلس محدودیت‌های بسیار دارد و اگر بخواهد در این راستا طرح ارائه دهد با این جواب روبرو می‌شود که این طرح‌ها بار مالی دارد در حالی که اگر دولت برای بهبود اوضاع احزاب لایحه ارائه بدهد دست مجلس به مراتب بازتر است.
 
نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه متاسفانه در برنامه ششم حتی یک سطر در مورد توسعه سیاسی نه در احکام دولت و نه احکام کمیسیون حکم نداشتیم، متذکر شد: بر همین اساس نمایندگان مجلس یک ماده الحاقی اضافه کردند که تصویب شد و در این ماده آمده است که حتما وزارت کشور باید از احزاب و تشکل‌های سیاسی حمایت کند و در بودجه سنواتی به آنان یارانه تخصیص بدهد.
 
کواکبیان افزود: متاسفانه ما هنوز نمی‌دانیم که هیئت منصفه سیاسی چگونه باید تشکیل شود و ساز و کار تشکیل آن چیست.

وی پیرامون اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: متاسفانه تا کنون ندیدم که وزارت کشور در جلساتی که پیرامون اقتصاد مقاومتی تشکیل می‌دهد از مشارکت نخبگان و شخصیت‌های حزبی استفاده کند.
 
عضو شورای مرکزی خانه احزاب با انتقاد از این که در کمیسیون ماده 10 احزاب تنها دو نفر از خانه احزاب آن هم بدون حق عضو هستند، خاطرنشان کرد: به هیچ وجه در شان شخصیت‌های حزبی نیست که در کمیسیون ماده 10 احزاب حق رای نداشته باشند و قطعا باید این مسئله هر چه زودتر مرتفع شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار