تبریز؛

اجرای طرح هادی در 702 روستای آذربایجان شرقی

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت: طرح هادی برای 1 هزار و 950 روستای استان تهیه و عملیات اجرایی این طرح در 702 روستا انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛باباپور در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه در اجرای این طرح کاربری ها و فضاهای مورد نیاز احداث می شود، افزود: در این روستاها بهسازی معبر روستایی انجام شده و بیش از 1 هزار و 320 میلیارد ریال برای اجرای این طرح ها از محل اعتبارهای دولتی هزینه شده است.
وی با اشاره به صدور 218 هزار فقره سند مالکیت در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر، یادآوری کرد: از این تعداد 198 هزار فقره سند در روستاها و 19 هزار سند نیز در شهرهای زیر 25 هزار نفر صادر شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به وجود 47 شهر زیر 25 هزار نفر در استان اظهار کرد: صدور سند مالکیت برای مسکن های روستایی موجب تثبیت مالکیت و جلوگیری از بروز اختلاف های ارضی در روستاها می شود.  
باباپور، با اشاره به اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی از سال 84 تاکنون ادامه داد: سهمیه استان در هر سال بهسازی 12 هزار واحد مسکن روستایی است.
وی گفت: حدود 283 هزار و 652 واحد مسکن روستایی در استان وجود دارد که از این تعداد 143 هزار و 756 واحد تحت نظارت مستقیم بنیاد مسکن و با استفاده از تسهیلات ویژه این طرح بهسازی شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: هم اکنون حدود 51 درصد واحدهای مسکونی استان بهسازی شده که این تعداد با توجه به استقبال روستائیان از این طرح از میانگین کشوری با حدود 37 درصد بالاتر است.
باباپور، افزود: تاکنون بیش از 1 هزار و 5 واحد مسکن در نقاط مختلف استان از سوی انجمن خیران احداث و به افراد واجد شرایط واگذار شده است.
وی با اشاره به تاکید حضرت امام (ره) در ارتباط با تاسیس حساب 100 و تولید مسکن ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد، گفت: این بنیاد تاکنون در استان 11 هزار و 22 واحد مسکن ارزان قیمت برای این اقشار احداث و تحویل آن ها کرده است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.