اجرا طرح احیا و اصلاح مراتع در استان بوشهر

رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: در راستای احیاء و اصلاح مراتع استان بوشهر پروژه عملیات کپه کاری در مراتع تنگستان اجرایی شد.

اجرا طرح احیا و اصلاح مراتع در استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،علی بوستانی صبح امروز در نشست بررسی روند اجرای طرح‌های مرتع‌داری در استان بوشهر مساحت مراتع استان بوشهر را یک‌میلیون و 260 هزار هکتار  دانست و اظهار داشت: این میزان مراتع 55 درصد مساحت کل استان بوشهر شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه حفاظت از عرصه و اعیان منابع طبیعی از سیاستهای مهم است خاطرنشان کرد:در این راستا با مشارکت مناطق محلی اقدامات مهمی اجرا شده که زمینه تقویت مراتع را فراهم می‌کند.

رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر خشکسالی‌‌های پی در پی را سبب ضعیف شدن مراتع  و زمینه بیابانی اراضی دانست و تصریح کرد:  کاهش بارش باران سبب ضعیف شدن مراتع  و زمینه بیابانی شدن مراتع فراهم کرده که در این راستا طرح مشارکت احیاء مراتع  با همکاری دامداران و اهالی مناطق اجرا شده است.

بوستانی افزود: در راستای  احیاء و اصلاح مراتع استان بوشهر پروژه عملیات کپه کاری در مراتع تنگستان در سطح 280 هکتار اجرایی شد.

وی با بیان اینکه اجرای عملیات کپه‌کاری در راستای احیاء و اصلاح مراتع است گفت: این طرح به منظور بهبود پوشش گیاهی و تنوع گونه‌ای در طرح‌های مرتع‌داری انجام می‌گیرد.

رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با بیان اینکه 280 هکتار  از اراضی ملی در شهرستان تنگستان کپه‌کاری می‌شود افزود: این پروژه ضمنکمک به اقتصاد مرتع‌داران، اشتغالزایی روستائیان را  به دنبال دارد.

بوستانی با بیان اینکه اجرای این پروژه با اعتبار 665 میلیون ریال در مدت 45 روز انجام می‌شود خاطر نشان کرد: عملیات اجرای کپه‌کاری با کاشت بذر گیاهان دارویی و مرتعی از قبیل قیچ، آترویپلکس بومی، آنغوزه و یونجه  انجام می‌شود.

وی اصلاح و احیاء مراتع شهرستان‌ها در استان بوشهر و زمینه توسعه و بهره‌برداری اصولی از گیاهان دارویی را یکی از مهم‌ترین اقدامات اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر دانست.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.