شیراز؛

اعمال مشوق های سرمایه گذاری در نواحی صنعتی روستایی فارس

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از اعمال مشوق‌ها و شرایط ویژه در واگذاری اراضی نواحی صنعتی روستایی این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ شاهپور قنبری مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس گفت: 10 ناحیه صنعتی مناطق روستایی استان فارس برای جذب و حمایت از طرح های اشتغال زایی با اختصاص مشوق های ویژه سرمایه گذاری آماده واگذاری هستند.

قنبری با اشاره به انعقاد تفاهم نامه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در زمینه حمایت از طرح های اشتغالزایی و کارآفرینی در مناطق روستایی افزود: بر اساس این تفاهم نامه از ظرفیت های موجود در شرکت های شهرک های صنعتی استان ها  برای کمک به افزایش سهم بخش روستاها در اقتصاد ملی، حمایت از شکل گیری و تقویت خوشه های کسب و کار و شبکه های روستایی و افزایش اشتغال مولد در مناطق روستایی استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه 10ناحیه صنعتی واقع در مناطق روستایی فارس ظرفیتی مناسب برای تحقق توسعه اشتغال و کار آفرینی در مناطق روستایی است، ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه، انعقاد قرارداد با متقاضیان به منظور  بهره برداری از اراضی  در نواحی صنعتی روستایی ،شامل اعمال مشوق هایی نظیر کاهش سهم پرداخت نقدی به 15درصد و باقیمانده در اقساط 36ماهه بدون کارمزد است.

قنبری از تخفیف 50درصدی در قیمت حق بهره برداری نواحی صنعتی مناطق کم توسعه خبر داد و خاطر نشان کرد:  تخفیف در بهره برداری پیش از موعد ،تسریع در ارائه خدمات زیربنایی نظیر آب ،برق گاز و فاضلاب و نیز خدمات حمایتی  و مشاوره ای و برگزاری تورهای صنعتی برای واحد های بهره بردار نیز در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: بر اساس این تفاهم نامه تسهیلات به سرمایه گذاران و روستاییان با سود 18 درصد ارایه می شود که معاونت توسعه روستایی و بنیاد مستضعفان 10 درصد از سود آن را می پردازند.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس تصریح کرد: اجرای این طرح ها می تواند منجر به تولید و اشتغال پایدار در مناطق روستایی و محروم استان شود.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار