زخمی شدن یکی از سرکردگان ارشد ابوسیاف در فیلیپین

یک سرکرده ارشد گروه تروریستی ابوسیاف که آمریکا برای دستگیری یا کشتن وی جایزه تعیین کرده بود، در حملات هوایی ارتش فیلیپین زخمی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر دفاع فیلیپین از زخمی شدن یکی از سرکردگان ارشد گروه تروریستی ابوسیاف در حملات هوایی ارتش این کشور خبر داد. این فرد در فهرست افراد تحت تعقیب آمریکا نیز قرار دارد. 

ایسنیلون هاپیلون، به سبب نقشی که در ربودن سه آمریکایی در فیلیپین در سال 2001 داشت، در آمریکا متهم شناخته شده و دولت این کشور پنج میلیون دلار برای دستگیری یا کشته شدن وی جایزه تعیین کرده است.

 این تروریست 50 ساله، که از سرکردگان اصلی گروه تروریستی ابوسیاف به شمار می رود، بنا به گفته تحلیلگران امنیتی از طرف گروه تروریستی داعش به عنوان فرمانده این گروه در جنوب شرق آسیا شناخته شده است. 

دِلفین لورنزانا، وزیر دفاع فیلیپین، گفت این فرد روز چهارشنبه در جریان حملات هوایی ارتش این کشور در شهر کوهستانی بوتیگ در هشتصد کیلومتری جنوب مانیل پایتخت به شدت زخمی شد. 

این مقام نظامی افزود: ادامه داد: «وی تا روز جمعه از سوی چهار نفر در یک برانکار به سمت شمال شرق بوتیگ در حال حرکت بوده است. نیروهای نظامی ما نیز با حمایت توپخانه و نیروی هوایی در تعقیب وی هستند.» 

وی افزود چهار نفر از دستیاران هاپیلون نیز در تهاجم نظامی ارتش کشته شدند که در میان آنها یک فرد اندونزیایی با نام مستعار محسن قرار دارد. 

به گفته آمریکایی ها، هاپیلون بنا در ربوده شدن سه آمریکایی از یک منطقه گردشگری در جزیره پالاوان در غرب فیلیپین در سال 2001 نقش داشت. یکی از این آمریکایی ها بعدا به دست تروریست‌های این گروه در جزیره باسیلان گردن زده شد و یک گروگان دیگر در زمان درگیری تروریست ها با نیروهای دولتی بر اثر اصابت گلوله کشته شد. نفر سوم را گروه ابوسیاف آزاد کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار