اصفهان؛

آماده‌سازی مبلغان برای اعزام به دور دنیا

مدیر گروه آموزش زبان‌های خارجی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اظهار کرد: در این دوره برای برادران 5 زبان عربی، انگلیسی، فرانسه، اسپانیایی و چینی آموزش داده می‌شود و برای خواهران زبان انگلیسی، عربی و اسپانیایی آموزش داده می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی حبیب‌الهی در رابطه با دوره جدید تربیت مبلغ زبان‌دان اظهار کرد: 20 سال است که دفتر تبلیغات اسلامی دوره‌های زبان آموزی برگزار می‌کند که در سال‌های اخیر با بیش از دو زبان برگزار می‌کنیم.

وی عنوان کرد: هدف از این دوره‌ها آماده‌سازی طلاب برای تبلیغات خارج از کشور به خصوص کشورهایی که به زبان‌های رایج دنیا صحبت می‌شود، از طریق سازمان‌های مرتبط است و هدف دیگر وجود دو عرصه کاری دیگر برای این طلاب است.

مدیر گروه آموزش زبان‌های خارجی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: این طلاب می‌توانند در سایت‌های پاسخ به شبهات و پاسخ‌گویی به سوالات دینی که در حال حاضر چندین سایت در این زمینه فعالیت می‌کنند با معرفی ما جذب شوند و به‌ نوعی کار تبلیغی در فضای مجازی انجام دهند.

ویادامه داد: همچنین طلاب زبان‌دان می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی از دوره‌های دفتر در عرصه توریسم مشغول به کار شوند؛ چند سالی است که در مدرسه ناصریه در کنار مسجد امام اصفهان غرفه‌ای توسط دفتر تبلیغات اسلامی زده شد که در حال حاضر زیر نظر حوزه علمیه اصفهان اداره می‌شود و در این غرفه طلاب پاسخگوی توریست‌هایی که مراجعه می‌کنند هستند و بازخورد خوبی هم از این طریق داشتیم و بعضی از مواقع این توریست‌ها ارتباط خود را از طریق فضای مجازی با ما حفظ می‌کنند.

حبیب‌الهی افزود: افراد فارغ‌التحصیل در دوره‌ها از طریق دفتر تبلیغات اسلامی به حوزه علمیه اصفهان معرفی می‌شوند تا پس از گزینش برای حضور در این غرفه‌های پاسخ‌گویی به توریست‌ها حاضر شوند و به کار تبلیغی بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: پس از دوره‌های پیش رو دوره‌های ترجمه را نیز خواهیم داشت که افراد می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند و به ترجمه متون انگلیسی و زبان‌های دیگر بپردازند تا در صورت وجود پروژه در دفتر تبلیغات اسلامی و یا مراکز دیگر وارد عرصه ترجمه شوند.

مدیر گروه آموزش زبان‌های خارجی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: در این دوره 5 زبان عربی، انگلیسی، فرانسه، اسپانیایی و چینی برای برادران آموزش داده می‌شود اما در دستور کار سال‌های آینده زبان آلمانی و مالایی نیز قرار دارد که با موافقت مسؤولان دفتر تبلیغات اسلامی قم این دو زبان هم اضافه خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به مشکلات اعزام خواهران به خارج از کشور نیازسنجی انجام گرفت و با توجه به استقبال بیشتر خواهران در داخل کشور زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی و عربی در این دوره آموزش داده می‌شود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.