یک مقام ارشد آمریکایی: پرونده دارندگان کارت سبز مورد به مورد بررسی می ‌شود

یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد پرونده دارندگان کارت سبز آمریکا مورد به مورد بررسی می شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ ساعتی پس از آنکه سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا علام کرد دارندگان کارت سبز (گرین کارت) هم شامل فرمان اخیر «دونالد ترامپ» رئیس ‌جمهور آمریکا می ‌شوند، یک مقام آمریکایی این خبر را تکمیل کرد.

یک مقام ارشد دولت آمریکا در مصاحبه با رویترز گفت: پرونده افرادی که کارت سبز دارند به صورت مورد به مورد بررسی شده و در صورتی که مشکلی نباشد، افراد اجازه خواهند یافت وارد آمریکا شوند.

وی همچنین تصریح کرد هیچ حقی برای افرادی که خارج از آمریکا زندگی می‌کنند، برای ورود به ایالات متحده، وجود ندارد.

صدور ناگهانی فرمان ترامپ و مشخص نبودن جزئیات دقیق آن موجب شده چند هزار نفر از افرادی که در خارج از آمریکا به سر می ‌برند و قصد بازگشت به این کشور را دارند، در وضعیت بلاتکلیفی قرار گیرند.

گفته می‌شود امروز شماری از افرادی که کارت سبز داشته ‌اند، پس از ورود به آمریکا بازداشت شده، مورد بازجویی قرار گرفته‌ و شبکه‌های اجتماعی آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

ساعاتی پیش دولت آمریکا اعلام کرد قوانین مهاجرتی ترامپ علیه اتباع چند کشور از جمله ایران، دارندگان «کارت سبز» (گرین گارت) را هم شامل می شود.

سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا گفت: کسانی که کارت سبز یا گرین کارت دارند هم شامل ممنوعیت جدید ابلاغ شده می ‌شوند و ورود آنان به آمریکا فعلا ممنوع است.

گیلیان کریستنسن خاطرنشان کرد شهروندان هفت کشور عمدتا مسلمان، از جمله ایرانیانی که گرین کارت یا کارت دائم اقامت آمریکا را دارند، شامل این محدودیت می‌ شوند.

ترامپ بامداد امروز (به وقت تهران) فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن، به مدت سه ماه از ورود اتباع هفت کشور مسلمان از جمله ایران به آمریکا جلوگیری می‌شود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار