اهواز؛

عذرخواهی از مردم به‌ دلیل کم‌کاری‌ها و غفلت‌های روا شده

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: از همه مردم به‌دلیل کم‌کاری‌ها و غفلت‌های روا شده از سوی مسؤولان به ویژه طی دو روز اخیر پوزش می‌طلبم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،جواد کاظم‌نسب نماینده مردم اهواز در مجلس با ابراز تاسف از وضعیت پیش آمده و عذرخواهی از مردم حوزه انتخابیه خود اظهار کرد: مردم استان یقین بدانند نمایندگان آنها بر اساس عهد و پیمانی که با خدا و مردم بسته‌اند در مقابل این بی‌تدبیری‌ها دست بسته نخواهند بود و قول می‌دهم از هر ابزار قانونی و نظارتی برای بازخواست برخی مدیران ناکارآمد و بی‌عرضه در استان استفاده کنم.

وی تاکید داشت: در جلسه علنی مجلس نخستین اقدام قانونی را در خصوص وادار کردن وزرای نیرو و کشور به پاسخ‌گویی در مورد عملکرد مدیران آبفا، توزیع برق، استانداری و سازمان آب و برق انجام خواهیم داد.

کاظمی‌نسب تصریح کرد: استان خوزستان در سایه مدیریت غلط منابع آبی، ادامه سیاست شکست خورده سدسازی و اصرار دولت‌ها بر اجرای طرح‌های غیرکارشناسی انتقال آب کرخه و کارون، حدود 13 سال است که با پدیده شوم ریزگردها با منابع داخلی و خارجی مواجه است.

وی افزود: متاسفانه با وجود تاکید مقام معظم رهبری در بهمن سال 93 و مطالبه نمایندگان استان در سه دوره اخیر هیچ اقدام مناسبی درخصوص رفع مشکل ریز گردها صورت نگرفته است.

کاظم‌نسب گفت: به دنبال تبعات ریزگردها هر سال شاهد ظهور و بروز پیامدهای خطرناک این پدیده مخرب از جمله قرار گرفتن خوزستان در جایگاه نخست داشتن بیشترین بیمار سرطانی و افزایش بیماری‌های تنفسی هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد: انتظار می‌رود به دلیل استمرار این پدیده، مدیران استان بسته اقدامات پیشگیرانه مانند بحران روزهای اخیر را روی میز کاری داشته باشند و تا شاهد بی‌برنامگی و گسیختگی در کانون تصمیم‌گیری استان و سردرگمی مدیران نباشیم.

کاظم‌نسب با طرح سوال مبنی بر اینکه چرا به دنبال بارش گرد و خاک در اهواز باید جریان برق به‌طور بی سابقه قطع شود؟ گفت: آیا مدیر مربوطه وقوع چنین حادثه‌ای با این ابعاد را پیش‌بینی نکرده بود و چرا در این شرایط تصمیم به شست‌و‌شوی تاسیسات و خطوط توزیع و انتقال برق گرفته شد؟

وی با طرح سئوال دیگر خطاب به مدیر عامل برق اهواز مبنی بر اینکه آیا مدیریت حوزه برق اهواز کفیل استانداری را در جریان این امر قرار داده بود متذکر شد: اگر نهاد استانداری از تصمیم مدیر توزیع برق و پیامدهای آن مطلع بوده چرا اعلام تعطیلی نکرد؟

 کاظمی‌نسب با ابراز تاسف از صف‌های طولانی نانوایی‌های شهر پس از وصل برق عنوان کرد: امروز تعطیلی نانواها و صف‌های طولانی زنان و کودکان پس از وصل شدن برق برای خرید نان مایه شرمندگی و خاطره دوران سخت جنگ را در اذهان تکرار کرد.

وی بیان داشت: بدون تعارف باید قبول کنیم که در استان چیزی به نام مدیریت بحران نداریم، بلکه بحران مدیریت داریم البته وقتی صحبت از مدیریت بحران می‌شود منظور تنها ستاد بحران و مدیریت بحران استانداری نیست.

 کاظم‌نسب با تاکید بر اینکه در استانی که هر روز مشکلی دارد و به‌طور مستمر با بحران مواجه است، هر دستگاه باید دارای مسؤولانی باشد که قادر به مهار کردن بحران باشند تشریح کرد: بحران آب استان ناشی از سوء مدیریت است چرا که پس از این همه سال آیا تصفیه خانه‌ها و تاسیسات نباید ژنراتور برق داشته باشند تا مانند یک خانه که با قطع برق آب هم قطع می‌شود، تاسیسات حیاتی آب‌رسانی مختل نشود؟

وی افزود: آیا مدیریت تشکیلات برق به اصطلاح کلانشهر اهواز نباید با توجه به گرد و خاکی که همواره بر این شهر حاکم است، قبل از فصل بارندگی به فکر تمیز کردن به قول خودشان مقره‌ها باشد و اگر هم اینکار انجام شد نباید مشکل زمان گرد و خاک پیش‌بینی و مدیریت شود؟

نماینده اهواز در مجلس عنوان کرد: چند بار باید گرد و خاک شود و سپس با بارش گرد و خاک برق قطع شود تا برای مدیران و مسؤولان مربوطه تجربه شود که به فکر روز مبادا باشند؟

 عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: اگر مسؤولان اذعان دارند حادثه غیرمترقبه‌ای است که اصلاً چنین نیست و به راحتی قابل پیش‌بینی بود تاکید کرد: تجربه ثابت می‌کند که عزمی برای ریشه‌کن کردن گرد و خاک وجود ندارد.

وی افزود: به‌راستی آموزش و پرورش با کدام ژنراتور، با کدام مخازن آب مدارس را آماده می‌کند؟ آیا همه این مسائل ناشی از سوء مدیریت و آماده نبودن در مواجه با بحران نیست؟

نماینده مردم اهواز در مجلس در پایان گفت: مدیران ناتوان چه از جان این مردم می‌خواهند؟ کل هنر مدیران ما در این خلاصه شده که آنها هم مثل شهروندان از مشکلات و کمبودها سخن بگویند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
احسنت