اعتراض گسترده ورزشکاران به قانون ممنوعیت ورود به آمریکا؛

قانون ترامپ میزبانی المپیک را از آمریکا می گیرد

قانون جدید ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود مردم 7 کشور مسلمان به آمریکا،‌ تاثیر منفی بر روابط ورزشی برخی رشته ها در جهان خواهد گذاشت.

قانون ترامپ میزبانی المپیک را از آمریکا می گیردبه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سایت های معروف آمریکایی از جمله نیویورک تایمز، یو اس تودی و ای بی سی درباره قانون ممنوعیت ورود مردم برخی از کشورها به آمریکا اظهار نظر و اعتراض کرده اند.

ترامپ حضور مردم 7 کشور اسلامی به آمریکا را منع کرده است که این تصمیم می تواند بر ورزش جهانی و مسابقاتی که آمریکا میزبان آنها است، تاثیر منفی بگذارد. این تصمیم باعث می شود که رابطه خوب ایران و آمریکا در رشته کشتی با تهدید مواجه شود.

با تصمیمی که ترامپ گرفته است،‌ میزبانی آمریکا در المپیک سال 2024 و همچنین میزبانی این کشور در مسابقات جام جهانی فوتبال در سال 2026 تحت الشعاع قرار می گیرد.  

قانونی که ترامپ وضع کرده است،‌ باعث به وجود آمدن سوالی مهم در ذهن ورزشکاران جهانی شده است. آیا ورزشکاران در این 90 روز و حتی بعد از آن اجازه ورود به آمریکا را دارند یا خیر؟

پتریک سانداسکی، سخنگوی کمیته المپیک آمریکا در این رابطه بیان کرده است: ارتباط فوری را با مدیران سیاسی برقرار کرده ایم و از آنها خواسته ایم که قوانین جدید را به ما اعلام کنند. شخصا می گویم که بهتر است ورزشکاران اجازه ورود به آمریکا را کسب کنند، زیرا در صورت ممنوعیت ورود آنها ممکن است که فرصت میزبانی مسابقات المپیک پیش رو را از دست دهیم. 

مدیران کمیته المپیک آمریکا درباره تصمیم ترامپ بیان کرده اند: این قانون بسیار بسیار بد و نا امید کننده است.

پترکین نماینده کمیته المپیک آمریکا در این باره بیان کرده است: امیدواریم که قوانین وضع شده تغییر یابند،‌ زیرا بسیاری از ورزشکاران برای تمرین به آمریکا می آیند اما با قانون جدید، آمریکا دیگر محبوبیتش را در میان ورزشکاران از دست می دهد. 

یکی از بدترین اثراتی که قانون جدید رئیس جمهور بر ورزش آمریکا می گذارد،‌ به هم خوردن رابطه کُشتی ایران و آمریکا است. پس از تصمیمی که ترامپ گرفت،‌ ایرانیان نیز اعلام کرده اند که از ورود ورزشکاران آمریکایی به ایران جلوگیری می کند.

پیش از این قرار بود که تیم کشتی آمریکا برای مسابقات جهانی کشتی در ماه فوریه به ایران سفر کند، اما با این قانون، حضور آمریکا در آن رقابت ها نیز منتفی خواهد شد. 

استیو فریسر قهرمان کشتی آمریکایی در این باره بیان کرده است که با رئیس فدراسیون کشتی ایران در این باره صحبت خواهد کرد و از او خواهد پرسید که آیا با توجه به قوانینی که وضع شده اند،‌ آمریکایی ها می توانند در مسابقات کشتی ایران شرکت کنند یا خیر.

وی پیش از این نیز بیان کرده بود که قصد دارد از کشتی گیران ایرانی برای اردویی در آمریکا دعوت کند، اما با توجه به قوانین وضع شده توسط ترامپ، حضور ایرانی ها در هاله ای از ابهام است. 

بسیاری از افراد دیگر از جمله کریستینا کلی و دیوید والچینسکی،‌ عضو آمریکایی کمیته بین المللی المپیک نیز از وضع این قانون ابراز نگرانی کرده اند. 

رئیس فدراسیون فوتبال آمریکا نیز مخالفت خودش را با دستور ترامپ اعلام و بیان کرده است که با توجه به این قانون دیگر مسابقات اصلی را نمی توانیم در آمریکا برگزار کنیم. 

نکته جالب توجه این است که بسیاری از ورزشکاران حاضر در لیگ های معتبر آمریکایی نیز زاده یکی از کشورهایی هستند که ترامپ، ورود مردم آنها به کشور آمریکا را ممنوع اعلام کرده است. 

"ثون میکر" و "لول دنگ"  که بازیکن لیگ حرفه ای بسکتبال این کشور هستند،‌ زاده سودان یعنی یکی از کشورهایی که ورود مردمش به آمریکا ممنوع است،‌ هستند. استیو بیت آشور بازیکن فوتبالی که در لیگ آمریکا توپ می زند نیز اصلیتی ایرانی دارد و برای تیم ملی این کشور نیز بازی کرده است. 

جاستین مرام دیگر فوتبالیست حاضر در لیگ آمریکا نیز اهل کشور عراق است.  "مو فرح" که برخی می گویند بهترین ورزشکار بریتانیا است نیز اصلیتی از سومالی دارد و نبود او در مسابقات آمریکایی باعث ایجاد بسیاری از مشکلات خواهد شد. 

عبدی عبدالحمان قهرمان 4 دوره المپیک نیز اهل سومالی است. 

سران لیگ حرفه ای بسکتبال آمریکا معروف به NBA از مدیران سیاسی آمریکا در این باره سوال کرده اند. وضع این قانون ممکن است باعث شود که بسیاری از بازیکنان این لیگ قادر به همراهی تیم هایشان نباشند و همین موضوع مربیان تیم ها را بسیار نگران کرده است. 

بسیاری از ورزشکاران دنیا نسبت به قانون جدید ترامپ واکنش نشان داده و اعتراض خودشان را بیان کرده اند. 

استیو نش، بسکتبالیست مطرح کانادایی که در لیگ آمریکا بازی می کرد، بیان کرده است :‌ آزادی و حق آزادی یکی از اختیاراتی است که باید به همه کشورها اعطاء شود و این اقدام ترامپ سلب آزادی ملت هاست.

به این ترتیب به نظر می رسد که تصمیم جدید ترامپ برای ممنوع کردن ورود مردم چند کشور مسلمان به  آمریکا نه تنها در اقتصاد آمریکا بلکه بر ورزش این کشور نیز تاثیر منفی می گذارد. با توجه به این قانون، به نظر می رسد که شانس آمریکا برای میزبانی مسابقات ورزشی کاهش یابد و زمانی که دیگر آمریکا میزبان مسابقات نشود،‌ اقتصاد این کشور نیز با مشکل جدی مواجه خواهد شد. 



انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۹:۳۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
چند بار بهتان گفتم //امریکا خیلی بده
آخرین اخبار