یاسوج؛

افتتاح و کلنگ زنی 17طرح آب و فاضلاب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 17 طرح در حوزه آب و فاضلاب این استان به مناسبت دهه مبارک فجر افتتاح و یا کلنگ زنی خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ سید علی لدنی‌نژاد  پنج طرح تأمین آب و فاضلاب در شهرهای یاسوج، مادوان، دنا و چرام را از جمله طرحهای کلنگ زنی ذکر کرد.

وی تامین آب آشامیدنی برخی مناطق شهرهای یاسوج و مادوان، نوسازی بخشی از شبکه فرسوده آب شهری یاسوج، تصفیه خانه های فاضلاب شهرهای سی سخت و چرام را از جمله این طرح ها ذکر کرد. 

لدنی نژاد طرح‌های افتتاحی را شامل تصفیه خانه فاضلاب یاسوج، افتتاح فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب دوگنبدان و افتتاح خط انتقال آب شهر سوق ذکر کرد. 

وی گفت:مجموع اعتبار هزینه شده برای افتتاح و کلنگ زنی این تعداد طرح بیش از 170 میلیارد ریال است.

مدیرکل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویر احمد عنوان کرد: شهرهای دهدشت و یاسوج به ترتیب با پنج و چهار طرح دارای بیشترین تعداد افتتاحیه ها هستند. 

لدنی نژاد اضافه کرد: این طرح ‌ها با حضور مسئولان استانی و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در ایام دهه فجر افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد. 

وی گفت: یکهزار و 362 کیلومتر شبکه آبرسانی تا سال 92 در استان احداث شده بود که این میزان در سال 95 به یکهزار و 431 کیلومتر افزایش یافته است.

وی بیان کرد: حجم مخازن آب آشامیدنی کهگیلویه و بویراحمد در این مدت از 102 هزار و 940 مترمکعب به 125 هزار و 560 متر مکعب رسیده است.

آب آشامیدنی مورد نیاز 90 درصد از جمعیت مناطق شهری این استان از طریق سفره های زیرزمینی تامین می شود.

در حال حاضر به جز بخشی از آب آشامیدنی مردم گچساران که از طریق سد کوثر تامین می شود، آب آشامیدنی مورد نیاز 16 شهر دیگر کهگیلویه و بویراحمد با حفر چاه های با عمق 200 تا 250 متر تامین می شود.

98 درصد از جمعیت شهری کهگیلویه و بویراحمد زیرپوشش آب و فاضلاب شهری است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.