همدان؛

400 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت گندم

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان گفت: امسال 400 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت گندم رفته است.

400 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت گندمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ امیر لاهوتیان افزود: به منظور تولید محصول راهبردی عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در سال زراعی 400 هزار هکتار از اراضی استان همدان زیرکشت گندم رفته است.

وی گفت: از این میزان 325 هزار هکتار آن مربوط به کشت گندم دیم و75 هزار هکتار زیر کشت گندم آبی قرار گرفته است.

لاهوتیان با بیان اینکه امسال 700 هزار تن گندم در استان تولید شده است اظهار داشت: خرید مازاد برنیاز گندم 533 هزار تن بوده است که در این باره نسبت به مشابه پارسال  73 درصد افزایش داشته ایم.

وی ادامه داد: امسال نیز 300 هزار تن جو تولید و برداشت شده است که نسبت به مشابه پارسال افزایش 30 درصدی را شاهد بودیم.

این مسئول در خصوص جو به عنوان محصول کشت پاییزه گفت: در سال گذشته 90 هزار هکتار سطح از اراضی زراعی استان همدان زیر کشت جوی آبی و دیم با تولید بیش از 165 هزار تن از این محصول است که برنامه امسال در زمینه کاشت این محصول تغییر نکرده و به همین میزان خواهد بود.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه محصول سیب زمینی به دو شکل تابستانه و پاییزه در استان کشت می شود خاطر نشان کرد: امسال 10 هزار و 318 هکتار از اراضی استان زیر کشت سیب زمینی تابستانه قرار گرفت.

لاهوتیان با بیان اینکه امسال در 12هزارو 998 هکتار از اراضی استان همدان سیب زمینی پاییزه کشت شد یادآور شد: امسال 442.3 هزار تن سیب زمینی تابستانه و527 هزار تن سیب زمینی پاییزه تولید شده است.

وی خاطرنشان کرد: سطح زیر کشت سیب زمینی در سال زراعی امسال نسبت به مشابه پارسال 5.11 درصد کاهش داشته است.

این مسئول ادامه داد: هم اکنون کشاورزی استان با مشکل کمبود آب، افت سطح آب های زیر زمینی مواجه است با برنامه ریزی مناسب استفاده از ادوات جدید مکانیزاسیون، استفاده از روش های نوین آبیاری نظیر آبیاری به کشاورزان توصیه می شود.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان به کشت دانه های روغنی کلزا اشاره کرد و اظهار داشت: پاییز امسال 5 هزار و 815 هکتار از اراضی زیر کشت دانه های روغنی رفته است که پیش بینی می شود در برداشت بهار سال آینده 500 درصد افزایش برداشت این محصول نسبت به مشابه سال قبل داشته باشیم.


انتهای پیام/ ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار