اردبیل؛

صادرات ۱۹ میلیون دلار کالا از گمرک بیله سوار

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در 9 ماهه نخست سالجاری 19 میلیون دلار کالا از گمرک بیله سوار صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل؛ سید حامد عاملی در خصوص وضعیت صادرات و واردات گمرک بیله سوار در ۹ ماهه نخست سال جاری اظهار کرد: در ۹ ماهه نخست سال جاری ارزش صادرات گمرک ۱۹ میلیون دلار و وزن صادرات نیز ۳۸ هزار تن است.

صادرات ۱۹ میلیون دلار کالا از گمرک بیله سوار

وی افزود: عمده کالاهای صادراتی گمرک شامل سیب‌زمینی، هندوانه، پیاز، چینی‌آلات بهداشتی، مصنوعات پلاستیکی، پروپیلن و نخ است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: در همین مدت میزان واردات کالا نیز به لحاظ ارزش ۱.۷ میلیون دلار و به لحاظ وزن شش هزار و ۴۰۰ تن است.

عاملی تأکید کرد: عمده کالاهای وارداتی گمرک در این مدت شامل پنبه‌دانه، کنجاله پنبه و سبوس گندم است.

صادرات ۱۹ میلیون دلار کالا از گمرک بیله سوار

بازارچه مرزی بیله سوار ظرفیت اشتغال ۴۰۰ خانوار را دارد

بازارچه مرزی بیله سوار می‌تواند برای ۲۰۰ خانوار به صورت مستقیم و ۴۰۰ خانوار به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کند.

سید حامد عاملی افزود: با توجه به بالا بودن نرخ بیکاری در شهرهای مرزی استان به ویژه در بیله سوار وجود بازارچه مصوب مرزی در این شهر در صورت راه‌اندازی یا بازگشایی دوطرفه بازارچه و با توجه به وضعیت فیزیکی موجود و تعداد غرفه‌های موجود می‌تواند برای ۴۰۰ خانوار به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کند.

وی گفت: اساسی‌ترین کارکرد بازارچه‌های مشترک مرزی در کنار ایجاد درآمد برای مرزنشینان، ایجاد اشتغال است و اشتغال می‌تواند به صورت مستقیم یا غیرمستقیم فعال شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تأکید کرد: به موجب قانون هر فرد ساکن در مناطق مرزی می‌تواند با اخذ کارت پیله وری به صورت مستقیم در بازارچه‌های مشترک مرزی اقدام به خریدوفروش کالا کرده و از این طریق نسبت به کسب درآمد اقدام کند.

عاملی افزود: همچنین بازارچه‌های مشترک مرزی می‌تواند به صورت غیرمستقیم از طریق گسترش برخی مشاغل جانبی در برخی بخش‌ها مثل حمل‌ونقل کالا و مسافر، رفاهی و خدماتی، خدمات مربوط به تجارت و بازرگانی ایجاد اشتغال کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.