اشرف‌غنی: در مبارزه با فساد اداری اراده قاطع داریم

رئیس جمهور افغانستان گفت: مردم افغانستان خواهان یک حکومت کارا، مؤثر و پاک هستند؛ لذا اقدامات اولیه برای مبارزه با فساد آغاز شده و ما در راستای مبارزه با فساد اداری اراده قاطع داریم.

درباره پول‎هایی که از طریق فساد در بانک‌ها سرمایه گذاری شده تحقیقاتی انجام داده ایمبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، بازرس ویژه امریکا در دیدار با رییس جمهور غنی تاکید کرده است که بررسی ها و تحقیقات آنان به پیشرفت های خوبی نیز دست یافته است.

براساس معلومات ارگ ریاست جمهوری؛ محمد اشرف غنی، رییس جمهور با جان ساپکو بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان و هیئت همراه‌اش در ارگ دیدار کرد.

ابتدا، جان ساپکو در خصوص فساد اداری به آقای غنی گزارش داد. او از آغاز کار موفقانه مرکز عدلی و قضایی و نیز از اقدامات جدی حکومت افغانستان در راستای مبارزه با فساد به رئیس‎جمهور کشور تبریک گفت.

بازرس ویژه امریکا افزود، قدم‎های جدی که حکومت افغانستان در امر مبارزه با فساد اداری برداشته است، بیان‎گر جدیت و ارادۀ قوی حکومت در راستای مبارزه با این پدیده می‎باشد که این موفقیت در گزارش ما و نهاد شفافیت بین‎الملل بازتاب یافته است.

آقای جان ساپکو گفت: همانگونه که شما از کافی نبودن اقدمات سخن گفته بودید، اقدامات اخیر حکومت افغانستان یک مسیر خوب و عملی را جهت مبارزه با فساد ایجاد کرده است.

او بیان داشت که باید اقدامات برای مبارزه با فساد بیشتر شود و روند آوردن اصلاحات در بخش‎های مختلف تداوم یابد. او هم‎چنان گفت، ما از هرنوع تلاش و اقدامات حکومت افغانستان درخصوص مبارزه با فساد اداری حمایت می‎نمایم.

وی در رابطه به تقاضای قبلی حکومت افغانستان پیرامون پول‎های‎که از طریق فساد به بانک‎ها سرمایه‏گذاری شده نیز گزارش داده گفت، بررسی‎ها در این زمینه صورت گرفته و ما به پیشرفت‎های خوبی دست یافته ایم.

آقای غنی، از آقای جان سوپکو به‎خاطر ارائه گزارش وی و هم‎چنان مصرف مؤثر منابع این نهاد روی موضوعات به ویژه فساد اداری در افغانستان، تشکر کرد.

محمد اشرف غنی افزود که مردم افغانستان خواهان یک حکومت کارا، مؤثر و پاک می‎باشند و تمام تلاش ما این است که خواست مردم خود را برآورده سازیم. وی گفت، اقدامات اولیه برای مبارزه با فساد آغاز و عملی گردیده و در راستای مبارزه با فساد اداری ارادۀ قاطع داریم.

رییس جمهور با اشاره به این‎که فساد یکی از عوامل بی‌ثباتی کشور است، بر مبارزه جدی علیه این پدیده تأکید ورزیده گفت، اصلاحات در پروسۀ خریداری‎ها به ویژه در وزارت دفاع ملی ایجاد شده و این اقدامات در سایر بخش‎ها نیز گسترش می‎یابد.

انتهای پیام  /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار