بیرجند؛

قاینات،شهرستان برتر استان در دومین نمایشگاه توانمندی های روستاییان کشور

شهرستان قاینات در دومین نمایشگاه توانمندی های روستاییان کشور با به دست آوردن حداکثر امتیازات مقام اول را دربین شهرستان های خراسان جنوبی کسب کرد.

عباسی،رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قاینات در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت: استانداری خراسان جنوبی از یازده شهرستان شرکت کننده در دومین نمایشگاه توانمندی های روستاییان که در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شده بود، تجلیل کرد.

وی افزود: این جلسه که در دفتر مدیرکل محترم امور روستایی استانداری برگزار شد،مظفرنیا نماینده ی استانداری و مدیر غرفه های استان در نمایشگاه از تمامی نمایندگان شهرستان ها که با نمایش قابلیت ها و ظرفیت های استان از شخصیت فرهنگی و گردشگری خراسان جنوبی دفاع نمودند, قدردانی کرد.

مظفرنیا،نماینده ی استانداری خراسان جنوبی نیز دراین مراسم گفت: بر اساس آیتم هایی مثل لباس محلی, حضور مستمر در غرفه و توضیحات لازم به بازدیدکنندگان, بسته بندی محصولات, غرفه آرایی, نمایش نمادین آداب و رسوم و آیین ها, پذیرایی با سوغات شاخص استان و همکاری و مساعدت با نماینده ی استان و نیز فروش محصولات در غرفه های جانبی، شهرستان های برتر انتخاب شدند که شهرستان قاینات با بدست آوردن حداکثر امتیازات مقام اول و شهرستانهای بیرجند و نهبندان مقام های دوم و سوم را بدست آوردند.

وی افزود:شهرستان قاینات در این نمایشگاه 5غرفه داشت که یک غرفه به معرفی ظرفیت های شهرستان،آثار تاریخی فرهنگی،گردشگری پرداخت و در۴ غرفه دیگر نیز معرفی، عرضه و فروش محصولات کشاورزی از جمله زرشک و زعفران و صنایع دستی از قبیل سفره آردی، جاجیم بافی، ماشته بافی روستاییان و عشایر شهرستان قاینات به نمایش گذاشته شد.

لازم بذکر است دومین نمایشگاه توانمندی های عشایر و روستاییان کشور ۱۵ تا ۱۸ دی‌ماه به مدت چهار روز در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.