براساس اطلاعات بورس تهران:

نوسانات بازار سرمایه در دومین هفته بهمن ماه

بازار سرمایه در اولین روز معاملاتی با کاهش 334 واحدی به پله 77 هزار و 714 واحد رسید.

به گزارش خبرنگار بورس، بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان شاخص کل هم‌ وزن با افزایش 3 واحدی به پله 15 هزار و 634 واحد رسید، این درحالی است که شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 453 واحدی به پله 84 هزار و 971 واحد رسید.

براساس این گزارش، ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از 174 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به‌دست شدن 829 میلیون و 837 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 55 هزار و 467 نوبت دادوستد شد.

گفتنی است، بورس تهران در حالی شاهد ریزش قیمت سهام در اغلب نمادهای معاملاتی با غلبه عرضه بر تقاضای سهام مواجه شد که به نظر می‌رسد، با آماده شدن سازمان بورس برای بازگشایی نماد معاملاتی بانک تجارت در روز آینده، سهامدارانی با فضایی توأم با بیم و امید را برای سهامداران وحشت‌زده در تالار شیشه‌ای حاکم کرده است.

عبور از گردنه دشوار بانک‌ها در برهه کنونی اگرچه می‌تواند دل‌نگرانی‌هایی را برای سهامداران خرده‌بازار فراهم کند، اما با توجه به رفتار منطقی و به‌دور از هیجان اغلب معامله‌گران باقیمانده در بازار سهام، بدون شک از اواخر بهمن‌ماه می‌تواند زمینه‌ای جدید را برای سهامداری دست‌کم میان‌مدت 4 ماهه فراهم کند، بازاری که این روزها به تک‌سهم‌های سیمانی و پتروشیمی در کنار برخی از غذایی‌ها برای نوسان‌گیری دل خوش کرده است.

در دومین روز کاری بورس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با کاهش 6 واحدی به پله 77 هزار و 707 واحد رسید.

 براساس این گزارش، شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 34 واحدی به عدد 85 هزار و 5 واحد را تجربه کرد این درحالی است که شاخص کل بازار اول نیز در حالی با افزایش 6 واحدی به پله 54 هزار و 991 واحد رسید و شاخص بازار دوم با کاهش 78 واحدی به عدد 166 هزار و 303 واحد دست یافت.

 گفتنی است، معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با 29 واحد، فولاد مبارکه با 25 واحد و ارتباطات سیار ایران با 23 واحد کاهش بالاترین تأثیر منفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

براساس این گزارش، بازار سهام بازاری متعادل و کم حجم بود که با جذاب شدن قیمت سهام در الگوهای تکنیکال شاهد متعادل شدن قیمت سهام همسو با حمایت حقوقی‌ها در دامنه نوسان مثبت قیمتی در اغلب گروه‌های پیشروی بازار شد.

در سومین روز کاری بورس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش 254 واحدی به عدد 77 هزار و 961 واحد رسید این درحالی است که شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 450 واحدی عدد 85 هزار و 455 واحد را تجربه کرد، شاخص کل بازار اول نیز در حالی با افزایش 218 واحدی به عدد 54 هزار و 209 واحد رسید که شاخص بازار دوم با افزایش 327 واحدی به عدد 166 هزار و 630 واحد دست یافت.

معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت سایپا با 47 واحد، ایران‌خودرو با 39 واحد و پتروشیمی خارک با 32 واحد افزایش بالاترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

گفتنی است، ارزش کل معاملات بورس تهران، به بیش از 173 میلیارد تومان رسید که ناشی از دست به دست شدن 949 میلیون و 573 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 63 هزار و 547 نوبت داد و ستد شد.

بازار سهام بازاری متعادل و به نسبت پرحجم‌تر از روزهای گذشته بود که با پیشرو شدن خودرویی ها و تک سهم‌های پتروشیمی نوید روزهای امیدوارکننده را با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی بهمن‌ماه داده است، بازاری که البته سایه سنگین سود موثر 26 درصدی اوراق خزانه اسلامی هنوز آزارش می‌دهد.

درچهارمین روز کاری بورس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس با افزایش 14 واحدی به عدد 77 هزار و 975 واحد ایستاد، این درحالی است که شاخص کل هم‌وزن با کاهش 30 واحدی عدد 15 هزار و 739 واحد را تجربه کرد، همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 98 واحدی به عدد 85 هزار و 554 واحد رسید.

براساس این گزارش، معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت سایپا با 53 واحد،‌ بانک ملت با 37 واحد و پارس خودرو با 18 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

گفتنی است، ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از 258 میلیارد تومان بالغ شد در حالی که در بازار نقد این بورس نیز ارزش معاملات از 244 میلیارد تومان فراتر رفت که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 758 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 89 هزار و 847 نوبت داد و ستد شد.

لازم به ذکر است، بورس تهران شاهد معاملاتی متعادل در اغلب نمادهای معاملاتی همزمان با لزوم اصلاح قیمتی کوتاه مدت بود بازاری که همزمان در گروه خودرویی‌ها شاهد واگذاری صف‌های خرید و عرضه حقوقی ها با هدف متعادل شدن معاملات نیز مواجه شد، در این بین برخی معامله‌گران سهام معتقدند که نهاد ناظر و حقوقی ها در تکاپوی بازارگردانی سهام و حمایت از شاخص‌های هستند، اینکه در آستانه بازگشایی نماد معاملاتی بانک تجارت، و گشایش نماد معاملاتی بانک صادرات در هفته آینده علاقه برای مدیریت بازار با رشد قیمت‌‌ها در گروه خودرویی‌ها افزایش یافته است.

 بازار سهام، بازاری متعادل و به نسبت کم حجم بود که فارغ از معاملات سهام در گروه خودرویی ها شاهد اصلاح قیمتی در کل معاملات بازار سهام است.

در آخرین روز کاری بازار سرمایه، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران، با کاهش 560 واحدی به عدد 77 هزار و 414 واحد متوقف شد این درحالی است که شاخص کل هم‌وزن نیز با کاهش 98 واحدی عدد 15 هزار و 641 واحد را تجربه کرد، شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 719 واحدی به عدد 84 هزار و 835 واحد دست یافت، شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش 473 واحدی به عدد 54 هزار و 772 واحد رسید که شاخص بازار دوم با 767 واحد کاهش به عدد 165هزار و 745 واحد دست یافت.

براساس این گزارش، ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از 196 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 489 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 73 هزار و 293 نوبت داد و ستد شد.

بازگشایی نماد معاملاتی بانک تجارت به عنوان دومین بانک بورسی جنجالی پس از سخت‌گیری‌های بانک مرکزی برای اعمال ذخایر قانونی در صورت‌های مالی و تحقق زیان انباشته 270 ریالی به ازای هر سهم با کاهش حدود 33 درصدی در قیمت پایانی نسبت به آخرین قیمت این سهم در روز توقف نماد معاملاتی در حالی بازگشایی شد که بازارگردانی این سهم در نقطه تعادلی 67 تومانی همزمان با رنج شدن قیمت سهام در گروه‌های پیشرو همچون خودرویی‌ها خیال بازار را از بابت ریزش‌های سنگین نماگرهای بازار راحت کرد.

بازار سهام، بازاری پرحجم بود که همزمان با بازگشایی نماد معاملاتی بانک تجارت و افزایش عرضه سهام در برخی نمادهای شاخص‌ساز بازار شاهد تکاپوی معامله‌گران در گروه معدنی ها به ویژه سرب و روی، فلزات اساسی، تک‌ سهم‌های پالایشی و برخی تک‌ سهم‌های کوچک بوده است.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار