اصفهان؛

امام جمعه کاشان مطالعه تخصصی را خواستارشد

نماینده ولی فقیه در کاشان و امام جمعه این شهرستان گفت: مطالعه تخصصی با تشکیل کارگروه‌های تشخیص و مجزای کتاب مورد مطالعه هر صنف ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله عبدالنبی نمازی، امروز  در آیین گشایش دومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان در مصلای بقیة‌الله‌الاعظم این شهرستان گفت: کتاب چراغ راه بشریت،عامل هدایت انسان، یک هدیه آسمانی و نعمت ملکوتی برای انسان تبعید شده از بهشت و ساکنان زمین است.

وی افزود: کتاب تغذیه فکر و روح و اندیشه انسان است و همانگونه که غذای جسم باید سالم باشد غذای روح نیز باید مورد تایید کارشناسان قرار گیرد.

امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه کتابهای عرضه شده در این نمایشگاه مورد تایید کمیته کارشناسی است گفت: کتابهایی که در جامعه مورد استفاده نوجوانان و جوانان قرار می گیرد باید سالم و بدون شبهه باشد.

آیت‌الله نمازی، با یادآوری پیشینه کهن کاشان که بزرگانی همچون علامه فیض و ملاحبیب الله شریف در آن زیسته اند، گفت: هر حرف این نام دربرگیرنده پیامی است از جمله حرف "ک" کنایه از کتاب، "الف" اشاره به ایران، "ش" اشاره به شهامت و شجاعت و شعور و شهادت 1700 شهید و "ن" کد نبوغ و استعداد و خلاقیت است.

وی کتاب را یک ضرورت و عقل منفصل از نظر فیزیکی برشمرد و گفت: مطالعه کتب تاریخی یعنی آگاهی نسل معاصر از سرنوشت گذشتگان یکی از موضوعاتی است که در اولویت اول مطالعه جامعه قرار دارد.

آیت الله نمازی افزود: آنچه باعث سرسختی در جبهه توحید می شود عبرت گرفتن از تاریخ و آگاهی از مجاهدت های نسل های گذشته است.

وی با بیان اینکه اولویت مطالعه کتاب برای نسل های مختلف متفاوت است، تاکید کرد: این اولویت ها برای هر تخصص و سن و سالی باید توسط کمیته کارشناسی مشخص شود.

امام جمعه کاشان خاطرنشان کرد: اطلاخبرعات از حوادث گذشته باید اولویت اول مطالعه جوانان باشد.

ویهمچنینبا تاکید بر مطالعه کتب اجتماعی گفت:امروز مشکلات و اختلافاتی که در خانواده ها و بین اعضای خانواده است به خاطر عدم آگاهی از وظابف مشترک است.

امام جمعه کاشان سرانه مطالعه در ایران را 13 دقیقه عنوان کرد و گفت: این در حالی است که سرانه مطالعه در کشورهای توسعه یافته بیش از 65 دقیقه است.

دومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان از 13 تا 18 بهمن ماه سالجاری در مصلای بقیة‌الله‌الاعظم این شهرستان در حال برگزاری است.

شایان ذکر است: آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان با سخنرانی سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر ارشاد، رسول زرگرپور، استاندار اصفهان، حجت‌الاسلام حبیب ارزانی مدیر کل ارشاد استان، امام جمعه کاشان ، فرماندار و شهردار و اجرای گروه روشندلان تیام در مصلای بقیة‌الله‌الاعظم این شهرستان برگزارشد.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.