آتش خشم مردم سراسر جهان در مخالفت با سیاست‌های جنجالی ترامپ همچنان شعله‌ور است

اعتراض به فرمان جنجالی رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان به این کشور همچنان ادامه دارد.

آتش خشم مردم سراسر جهان در مخالفت با سیاست‌های جنجالی ترامپ همچنان شعله‌ور است
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس پرس، در تازه ترین تظاهرات که در نیویورک برگزار شد اسقف این شهر نیز در کنار مردم قرار گرفت و سیاست ترامپ در ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا را بیرحمانه و ناعادلانه خواند. تظاهر کنندگان در میدان فولی و در برابر ساختمان دادگاه عالی نیویورک تجمع کردند.

لاریسا وارگاس، تاجر آمریکایی در این تجمع گفت: از اینکه هر روز تظاهرات برگزار می شود و مردم با حضور در این تظاهرات از اقدامات دولت انتقاد و با آن مخالفت می کنند بسیار خوشحال هستم و افتخار می کنم. 

جیک ویسنر، معلم ساکن نیویورک نیز گفت: در اینگونه تظاهرات حمایت زیادی از مهاجران می شود اما مشخص نیست که آیا این تجمع ها بر افکار بقیه مردم هم تاثیر گذار است و آیا در سایر نقاط آمریکا هم چنین حمایتی وجود دارد یا خیر. 

اندرو دیچ، اسقف نیویورک نیز ضم انتقاد از طرز فکر ترامپ گفت: آمریکا کشور مهاجران است و اینگونه بستن درها و مرزها بی حرمتی به گذشته این کشور است. ما به ویژه به عنوان جامعه مسیحی از اینکه می بینیم با یک فرمان حکومتی بین ما و مسلمانان فاصله می افتد و با این فرمان مسیحیان به مسلمانان ترجیح داده می شوند نگران و ناراحت هستیم. این چیزی نیست که مسیحیان به دنبال آن باشند و در حقیقت برادری و خواهری ما با مسلمانان برایمان بسیار بسیار با ارزش است.  

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: ما به عنوان یک کلیسا، به مسائل سیاست داخلی آمریکا و روابط دو حزب کاری نداریم. اعتراض ما به سیاست هایی است که آنها را ناعادلانه و بیرحمانه می دانیم.

ترامپ جمعه گذشته فرمانی صادر کرد که بر اساس آن همه اتباع هفت کشور مسلمان دست کم تا 90 روز اجازه ورود به خاک آمریکا را نخواهند داشت.

در پی این فرمان تظاهرات گسترده در شهرهای سراسر آمریکا و کشورهای مختلف جهان برگزار شد و بسیاری از مقامات ارشد کشورها و نهادهای بین المللی آن را مورد انتقاد قرار دادند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار