حضور ابتکار در مراسم روز جهانی تالاب ها

رئیس سازمان محیط ‌زیست کشور گفت: به دلیل اهمیت تالاب های خوزستان، مراسم روز جهانی تالاب ها را در این استان برگزار کردیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط ‌زیست کشور، گفت: تالاب های کشور در شرایط بحرانی به سر می برند و به دلیل تغییر اقلیم دچار خشکسالی شده اند که در استان فارس نیز 12 تالاب از 14 تالاب خشک هستند.

وی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع، دولت یازدهم توجه ویژه‌ای به مدیریت صحیح تالاب‌ها و فعالیت‌هایی که بالادست و اطراف آن صورت می‌گیرد و تأمین ردیف‌های اعتباری برای احیاء این تالاب‌ها دارد.

رئیس سازمان محیط ‌زیست کشور گفت: به دلیل ادامه شرایط خشک‌سالی و کاهش بارندگی به‌خصوص در فلات مرکزی، برای بسیاری از تالاب‌ها شرایط سختی به وجود آمده است.

ابتکار گفت: وقتی تالاب خشک می‌شود به کانون گرد و غبار تبدیل می‌شود و با توجه به اهمیتی که دولت برای استان خوزستان و مشکلات آن قائل است باید از این موضوع جلوگیری کرد.

معصومه ابتکار تصریح کرد: در دولت یازدهم توجه ویژه ای به تالاب ها شده است.

معصومه ابتکار، اظهار داشت: امروز روز جهانی تالاب‌ها است و به دلیل اهمیت تالاب‌های استان خوزستان مراسم این روز را در این استان برگزار کردیم.


انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.