اهواز؛

هیچ‌ طرح‌ انتقال آبی مجوز محیط‌ زیستی ندارند

همایون یوسفی بیان کرد: خوزستان باوجود بحران کم آبی و خشکسالی با 12 پروژه انتقال آب دست و پنجه نرم می کند و این در حالی است که هیچ‌ یک از طرح‌های انتقال آب مجوزهای محیط‌ زیستی ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از شکننده‌ترین اقلیم‌های محیط ‌زیستی منطقه غرب آسیا کشور ایران است که خوزستان در راس آن قرار دارد.

همایون یوسفی بیان کرد: مشکلات محیط زیستی تاثیری کم تر از دشمن ندارند و باید به آن ها توجه ویژه داشت و برای حل این بحران تدبیری جدی اندیشه کرد.

عضو مجلس شورای اسلامی بیان کرد: محور قرار گرفتن محیط ‌زیست در برنامه ششم توسعه اقدام خوبی بود ولی این موضوع در سرفصل‌های بودجه‌ریزی به‌خوبی دیده نشده است.

یوسفی تصریح کرد: چالش‌هایی ازجمله پدیده گرد و غبار و مشکلات رودخانه کارون و نیز مبحث‌های مرتبط حلقه مشترکی به نام کمبود آب‌دارند اما با این وجود هنوز پروژه های انتقال آب در دست اجراست.

وی عنوان کرد: مبنای تصمیم‌گیری انتقال آب بر اساس مشاوره‌های شرکت‌های مشاوره‌ای است که در مناطق مقصد هستند که این شرکت‌ها آورده آب رودخانه کارون را 25 میلیارد مترمکعب در نظر گرفته‌اند درحالی‌که آورده حقیقی آب این رودخانه 14 میلیارد است ولی طرح‌ها بر اساس آورده فرضی توجیه می‌شود.

همایون یوسفی خطاب به رئیس سازمان محیط ‌زیست کشور گفت: اگر هر اتفاقی برای خوزستان رخ دهد در آینده نه‌چندان دور برای کل کشور رخ خواهد داد و اگر مشکلات خوزستان مدیریت نشود پدیده گردوغبار به دیگر نقاط کشور حرکت خواهد کرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز به‌واسطه سوء مدیریت‌هایی که اتفاق افتاده نواحی نفت‌خیز استان روزبه‌روز با افزایش مهاجرت مواجه شده و ازآنجاکه ایران کشوری نفت‌خیز است آینده کشور نیز به همین سمت خواهد رفت.

وی  با تاکید بر ضرورت توجه به تالاب هورالعظیم ، بیان کرد: طبق قانون سالانه باید یک و نیم میلیارد مترمکعب آب برای هور در نظر گرفته شود ولی اکنون 900 میلیون مترمکعب آب برای تالاب در نظر گرفته‌اند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.