تکنولوژی آموزشی عاملی مهم در ارتقای کیفیت و تسریع آموزش

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش گفت: تکنولوژی آموزشی سبب ارتقای کیفیت و تسریع در آموزش می‌شود.

تکنولوژی آموزشی عاملی مهم در ارتقای کیفیت و تسریع آموزش/ تکنولوژی آموزشی با سرعت بالا مطالب عمیق را به دانش آموزان آموزش می‌دهدعلی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش  در گفت و گو خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ویژگی‌های تکنولوژی آموزشی اظهار داشت: تکنولوژی آموزشی، کیفیت را افزایش می‌دهد و سبب ارتقا و تسهیل یادگیری در بین دانش آموزان می‌شود و این موضوع امروزه تعامل خوبی با آموزش و پرورش ایجاد کرده است.
 
وی بیان کرد: این روزها تنوع یادگیری در بین دانش آموزان زیاد است و آموزش نقشی و فناوری و تکنولوژی اطلاعات نقشی اساسی در ارتقای کیفیت یادگیری در بین دانش‌آموزان دارد و مسائل تکنولوژی آموزشی چندین سال است که در آموزش و پرورش ورود پیدا کرده تا مفاهیم به صورت عمیق به دانش آموزان و حتی دانشجویان ارائه شود.
 
زرافشان ادامه داد: ‌اصولا فلسفه بکارگیری تکنولوژی آموزشی به خاطر ارتقای یادگیری دانش آموزان در گذشته بود زیرا در زمان‌های قبل بچه‌ها پدیده‌های مختلف را از طریق حافظه در ذهن خود می‌سپردند و مطالب را به صورت حفظ کردن سعی در یادگیری می‌کردند اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و ورود فناوری اطلاعات دانش آموزان با مقوله تکنولوژی آموزشی اخت پیدا کرده‌اند.
 
وی ادامه داد: روانشناسان متوجه شدند که هرچه مطالب یادگیری ملموس‌تر و به محیط واقعی نزدیک‌تر باشد کیفیت آموزش و یادگیری بالا می‌رود و تکنولوژی آموزشی به خوبی در این حوزه ورود پیدا کرده است و این تکنولوژی می‌تواند در زمان کوتاه مفاهیم و مطالب را به صورت عمقی با سرعت بالایی آموزش دهد.
 
زرافشان با بیان اینکه تکنولوژی آموزشی سبب می‌شود که دانش آموزان نکات درسی را سریع یاد بگیرند، افزود: این روش از مدت‌ها قبل در فضای آموزش و پرورش به وجود آمده که در مرحله اول با ورود فناوری و تکنولوژی به آموزش بیشتر مسئله تکنولوژی آموزشی به عنوان یک ابزار به آن نگاه می‌کردند اما به مرور زمان کارشناسان اهل فن متوجه شدند که تکنولوژی آموزشی یادگیری را تسهیل می‌بخشد.
 
وی عنوان کرد: تکنولوژی آموزشی سبب افزایش سبقت برای یادگیری در بین دانش آموزان می‌شود و این مقوله رویکرد، جهت گیری و حتی سیاست آموزش را با خودش به دنبال می‌آورد.
 
زرافشان تاکید کرد:‌ آموزش و پرورش با فناوری‌های جدید و فضای مجازی مقابله نمی‌کند و همواره سعی می‌کند از آن در راه آموزش سودمند و مفید به دانش آموزان استفاده کند.
 
وی گفت: شورای عالی فضای مجازی با این هدف تشکیل شده است که به فرصت‌های تکنولوژی را به کار گیرد و جلوی تهدید‌ها را بگیرد و رویکرد آموزش و پرورش در مواجهه با تکنولوژی رویکردی بهره‌وری از فرصت‌ها است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار