یاسوج؛

تصویب 10 هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه استان

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت:10 هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد در بودجه سال 96 تصویب شده است.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جواناز یاسوج؛ غلامرضا تاجگردون در گفت و گوی زنده تلویزیونی که از شبکه استانی دنا در کهگیلویه و بویراحمد پخش شد، اظهار داشت: این اعتبار از محل بودجه‌های ملی و استانی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام عمرانی و اقتصادی پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه این استان یک درصد از جمعیت و خاک کشور را دارد، بیان کرد: تصویب 2.8 درصد از بودجه کشور به این استان کوچک نشانگر توجه ویژه دولت و مجلس به کهگیلویه و بویراحمد است.

تاجگردون گفت: بودجه سال آینده این استان نسبت به اعتبار سال 91 چندین برابر شده است که می‌تواند نوید بخش توسعه این منطقه غنی اما محروم است.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: این اعتبار در حوزه‌های زیرساخت‌های آب آشامیدنی، کشاورزی، طرح‌های راه‌سازی، بهداشت، درمان، طرح‌های اقتصادی و سایر حوزه‌ها پیش بینی شده است.

تاجگردون با یادآوری بهره برداری از طرح انتقال آب در افزون بر یکهزار و 300 هکتار از زمین‌های کشاورزی امامزاده جعفر در گچساران همزمان با دهه فجر امسال بیان کرد: هر هکتار از این زمین‌ها برای هر فصل 50 میلیون ریال به صورت استیجاری درآمد برای بهره بردار دارد که می‌تواند اقتصاد روستاهای هدف را متحول کند.

وی از اختصاص 220 میلیارد ریال اعتبار برای تقویت زیرساخت‌های ورزشی شهرستان‌های گچساران، باشت و بهمئی از محل بودجه نفت اشاره کرد و افزود: این بودجه برای ساخت سه استخر شنا، چندین سالن ورزشی چند منظوره، 10 زمین چمن مصنوعی فوتبال در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی وجود تعداد زیادی جوان جویای کار در استان کهگیلویه و بویراحمد را یادآور شد و تصریح کرد: اتکای به مهارت آموزی به جای دل خوش کردن به مدارک دانشگاهی ضرورتی است که باید مورد توجه جوانان این خطه باشد.

تاجگردون ادامه داد: تمایل مردم شهرستان‌های گچساران به پشت میز نشینی یا مشاغلی مانند حراست شرکت بهره برداری نفت و گاز باعث شده است اجرای طرح‌های عمرانی با 2 هزار میلیارد ریال اعتبار منجر به اشتغال بکار نیروهای بومی نشود.

وی ابراز داشت: طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان یکی از فرصت‌های ایجاد شده دولت در راستای ساخت خانه‌های ایمن و زیبا برای اقشار کم درآمد است که مردم باید از این فرصت استفاده کنند.

تاجگردون اظهار داشت: یک هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت و 180 میلیارد تسهیلات بلاعوض برای اجرای طرح نوسازی سه هزار واحد مسکونی بافت فرسوده در نظر گرفته شده است.

تاجگردون اجرای چند طرح صنعتی بزرگ را از برنامه‌های در دست اجرا برای کاهش چالش‌های بیکاری در شهرستان نفت‌خیز گچساران در آینده ذکر کرد.

در زمان شروع دولت یازدهم یک هزار و 800 طرح عمرانی نیمه تمام یا راکد در این استان وجود داشت.

استان کهگیلویه و بویراحمد با مساحت 16 هزار و 264 کیلومتر مربع کمتر از یک درصد خاک و با جمعیت حدود 700 هزار نفر کمتر از یک درصد جمعیت کشور است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.