کرمانشاه؛

افتتاح گلخانه 5000 متری در كنگاور

استاندار کرمانشاه به همراه معاونین استانداری، دکتر خسرو شهبازی رِئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیران ارشد استان و مسئولین محلی، طرح گلخانه محصولات خارج از فصل کنگاور افتتاح گردید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ابتدای آئین افتتاح گلخانه طی سخنانی با اشاره به پروژه های قابل افتتاح بخش کشاورزی در ایام ا... دهه مبارک فجر گفت: در این ایام ۱۱۳ پروژه  بخش کشاورزی استان کرمانشاه به بهره برداری می رسد.

وی افزود: یکی از طرح های قابل افتتاح گلخانه خارج از فصل شهرستان  کنگاور  واقع در دهستان گودین می باشد که  مساحت مفید آن ۵۰۰۰ متر مربع بوده و درساخت آن از سازه گوتیک با روپوش نایلونی استفاده شده است.

شهبازی کل مساحت طرح را ۱۰هزار و ۲۰۰ متر مربع بیان کرد و افزود: برای اجرای این طرح در مجموع ۱۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده که حدود ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال  تسهیلات بانکی و مابقی سهم آورده مجری است.
وی افزود: درفاز اول 5000 مترمربع  افتتاح گردیده اما قابلیت گسترش تا 10 هزارمترمربع را دارد.

شهبازی خاطرنشان کرد: تسهیلات پرداختی از اعتبارات صندوق توسعه ملی با سود ۱۱ درصد و با عاملیت بانک سپه به متقاضی پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این گلخانه محصولات خارج از فصل شامل خیار، گوجه فرنگی و ... تولید می شود.

شهبازی با بیان اینکه گلخانه کنگاور ظرفیت تولید  ۳۰۰ تن محصول در سال را دارد اضافه کرد: این طرح برای ۸ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی داشته است.

شهبازی گفت:  یکی از سیاست های سازمان جهادکشاورزی توسعه گلخانه ها و استفاده از روشهای کشت متراکم و در فضای گلخانه میباشد.

شهبازی از ویژگی‌های کشت های گلخانه ای را در ایجاد بهره وری و افزایش تولید در واحد سطح و کاهش مصرف آب بیان نمود.
گفتنی است بعد از افتتاح طرح گلخانه، استاندار کرمانشاه و هیئت همراه بر سر مزار شهدای شهرستان حاضر شده و به مقام والای شهیدان ادای احترام کردند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار