رشد 9 درصدی اهدای خون شهروندان تهرانی/ کمبو‌دی در ذخایر خونی گروه‌های مختلف وجود ندارد

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی، جذب و فراخوان اهدا کنند‌گان سازمان انتقال خون تهران گفت: میزان اهدای خون طی 10 ماه گذشته رشد 9 درصدی نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل را نشان می‌دهد.

 عباس صداقت  مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی، جذب و فراخوان اهدا کنند‌گان سازمان انتقال خون تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص آمار اهدای خون تاکنون اظهار داشت: در حال حاضر 306 هزار و 194 شهروند تهرانی موفق به اهدای خون شدند که این عدد از مجموعه 364 هزار 889 نفری بوده که برای این افراد به سازمانهای انتقال خون مراجعه کرده‌اند.
 
وی با بیان اینکه میزان اهدای خون طی 10 ماهه امسال در مقایسه با سال گذشته 98 در صدد افزایش یافته است ادامه داد: بیش از 134 هزار نفر از اهدا کنند‌گان جز اهدا کننده مستمر بوده و تا کنون اهدا کنند‌گانی که نخستین تجربه خود در این کار را داشتند در رتبه بعدی قرار می‌گیرند.  
 
مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی، جذب و فراخوان اهدا کنند‌گان سازمان  انتقال خون تهران گفت: در این ماه 38 هزار و 331 مراجعه برای اهدا خون انجام شده که از این تعداد 31 هزار 971 نفر موفق به اهدا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 16 درصدی را نشان می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه ذخایر خونی در گروه‌های مختلف بر اساس نیاز مراکز درمانی وجود دارد، عنوان کرد: با توجه به اینکه خون و فرآورده‌های آن بیولوژیک بوده بنابراین با توجه به مدت زمان نگهداری کمبود‌ی در بانک ذخایر نداریم.
 
صداقت یادآور شد: بر اساس برآورد مراکز استان میزان تولید و خون‌گیری در شبکه به گونه‌ای بوده که تاکنون هیچ گونه کمبو‌دی وجود نداشته و با وجود مدیریت این کار می‌توان بدون مشکل شرایط را پیش برد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار