کرمان؛

چهارمین کنگره استانی معماری و شهرسازی ایران در کرمان

دومین روز از چهارمین کنگره استانی معماری و شهرسازی ایران با حضور طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور در حال برگزاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ محمود وفایی مدیر کل میراث فرهنگی ,صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در دومین روز از چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران با اشاره به اینکه به دلیل همزمانی با ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی، زمان برگزاری این کنگره به تعویق افتاد؛گفت سه دوره این کنگره در ارگ بم برگزار شده و قرار است جمع بندی کنگره چهارم نیز در اردیبهشت 96 در بم برگزار شود.

وی ابراز امیدواری کرد امیدوارم رویکرد و توجه کلی این همایش و کنگره ها به سمتی باشد که بتوانیم یک فضای همدلی و تعامل بیشتر نسبت به حفظ و حراست از میراث گرانقدر فرهنگی خود ایجاد کنیم.

وفایی تصریح کرد: در یکی دو سال گذشته ما شاهد بازسازی، مرمت، احیا و حیات بخشیدن و نجات دادن بسیاری از ابنیه های ارزشمند بودیم .

وی خاطرنشان کرد: میزان اعتبار و منابع غیردولتی که در یکی دوسال گذشته به همت استاندار و با تلاش و همکاری اعضای میراث فرهنگی استان و کشور، معادل 10 سال اعتبارات دولتی تامین شده است.

وفایی یادآورشد: رویکرد مدیریت عالی استان و تعامل خوبی که وجود داشته باعث شده است شاهد نهضتی باشیم که موجب توجه به حفظ، حراست و بازسازی ابنیه و اماکن بسیار ارزشمند و تاریخی ما می شود.

وی گفت امروز شاهد بازسازی اصولی و مهندسی بازار کرمان هستیم که بخش قابل توجهی از آن انجام شده است و امیدواریم مجموعه بازار به همان هویت تاریخی خود بازگردد.

وفایی افزود : بازسازی خانه حاج آقا علی، باغ فتح آباد، باغ بیرم آباد، کنسول گری سابق انگلیس و ده ها اثر تاریخی که آرزوی ما بازسازی آنها بود و در شرف نابودی قرار داشتند و مرمت آنها از اتفاقات بسیار مهم بود و امروز بیش از هر زمان دیگر شاهد تعامل دستگاه های مختلف استان هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان خاطرنشان کرد: ما باید تلاش کنیم استان خود را بشناسانیم و یکی از رسالت های این کنگره شناخت استان کرمان باشد و جایگاه تاریخی استانی که بهشت باستان شناسی نیز محسوب می شود، بیش از پیش تقویت شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار