کرمان؛

شهرداری برای مرمت آثار تاریخی در کرمان بودجه گذاشت

معاون هماهنگی و بودجه سازمان برنامه و بودجه استان کرمان ازاختصاص بودجه به شهرداری برای مرمت برخی آثار تاریخی شهر کرمان خبر داد.

اختصاص بودجه به شهرداری برای مرمت آثار تاریخی در کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا وحیدی در بازدید از برخی پروژه‌های در دست اجرای شهرداری کرمان، با بیان اینکه کرمان، شهری تاریخی است و فعالیت‌های تمام دستگاه‌های اجرایی باید در راستای به‌سازی و حفظ آثار تاریخی استان باشد، گفت: اگر آثار تاریخی شهر کرمان را بهسازی و نگه‌داری نکنیم، به آثار تاریخی و پیشینه‌ی خود ظلم کرده‌ایم.

وی افزود: در کرمان، آثار تاریخی فراوانی ازجمله حمام باغ‌لـله داریم و با توجه به اعتباراتی که میراث فرهنگی دارد، به‌تنهایی نمی‌تواند این آثار را به نحو احسن، حفظ و نگه‌داری کند.

وحیدی اظهار کرد:بنابراین، تمام دستگاه‌ها ازجمله شهرداری‌های استان و به‌ویژه شهرداری کرمان، باید در راستای حفظ این آثار تاریخی، به کمک میراث فرهنگی بیایند.

وی با اشاره به اینکه حمام باغ‌لـله، پیش از این تبدیل به زباله‌دانی شده و منظره‌ی خیلی نامطلوبی به شهر کرمان داده بود، خاطرنشان کرد: خوش‌بختانه مرمت این بنا شروع شده که اگر این بنا تا پایان سال به بهره‌برداری برسد، یک بنای تاریخی خیلی مهم، به بناهای تاریخی کرمان اضافه می‌شود و گردشگران می‌توانند از این اثر تاریخی بازدید کنند.

معاون هماهنگی و بودجه سازمان برنامه و بودجه استان کرمان تصریح کرد: میدان توحید نیز که بهسازی و پیاده‌راه‌سازی آن در دستور کار شهرداری قرار دارد، اگر سرعت بیش‌تری پیدا کند، شهر کرمان ار زمینه‌ی میدان‌های تاریخی، حرف زیادی در کشور خواهد داشت.

وحیدی یکی از اهداف و برنامه‌های استاندار و سازمان برنامه و بودجه استان کرمان را تأمین منابع مالی برای شهرداری در راستای حفظ آثار تاریخی دانست و گفت: کمک به شهرداری کرمان و استفاده از توان شهرداری، برای احیا و حفظ بناهای تاریخی، در دستور کار مدیریت استان قرار دار استفاده تا با پرداخت اعتبارات لازم به شهرداری، به مرمت و حفظ آثار تاریخی کمک کنیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار