چیت چیان در مراسم بهره برداری از تصفیه خانه های میگون و لواسان:

توجه مردم معطوف مسئله کمبود آب است/ تخصیص ۸۰۰ میلیارد تومان از اسناد خزانه اسلامی برای تامین زیرساخت های مسکن مهر

وزیر نیرو گفت: مسئله کمبود آب برای مردم از اهمیت بالایی برخوردار است اما عامه مردم نسبت به کیفیت آن بی توجه هستند.

چیت چیان: توجه مردم معطوف مسئله کمبود آب است/ برای نخستین بار برنامه آمایش آب توسط وزارت نیرو تهیه شدبه گزارش خبرنگار حوزه انرژیگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید چیت چیان صبح امروز در مراسم بهره برداری از تصفیه خانه های میگون و لواسان با بیان اینکه توجه و نظر مردم معطوف به مسئله کم آبی است، افزود: موضوع کم آبی بیش از کیفت مایه نگرانی مردم است درحالیکه کیفیت آب از اهمیت بالاتری به نسبت این موضوع برخوردار است.

وی ادامه داد: بارندگی های اخیر خبر خوبی برای کشور تلقی می شود اما باید این نکته را نیز در نظر داشت که به طور کلی کشور در خشکسالی ممتد ۱۵ ساله قرار دارد که این امر بسیار نگران کننده است.

وزیر نیرو با اشاره به مسائل کیفی آب عنوان کرد: بخشی از منابع آبی نیز به دلیل رعایت اصول بهداشتی برای کیفیت آب به هدر می رود و این امر به نوبه خود می تواند باعث تشدید کمبود آب می شود.

چیت چیان تصریح کرد: فاضلاب شهری، صنعتی و زهاب های کشاورزی  منابع آبی زیر زمینی و رودخانه ها را آلوده می کنند.

وزیر نیرو در ادامه عنوان کرد: از آنجایی که میزان فاضلاب تولیدی در مراکز جمعیتی زیاد است لذا حجم زیادی وارد آب های روان شده و آن را آلوده می سازد و یا روانه آب های زیرزمینی می شود که هر دو حالت اثرات مخربی را بر جای خواهند گذاشت.

به گفته وی دولت وقت از ابتدای شروع فعالیت خود مسئله کیفیت منابع آب و محیط زیست را در کانون توجه خود قرار داد.

چیت چیان افزود:با بیان اینکه برای نخستین بار آمایش آب توسط وزارت نیرو تهیه شد، افزود: ۱۰.۷ میلیارد تومان برای حیات رودخانه ها و تالاب ها و یا مصارف زیست محیطی اختصاص داده شده بود.

وی با بیان اینکه مسئله رودخانه ها و سدها نیز به دلیل تامین آب شرب از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: از آنجایی که سد لتیان قریب به ۳۰ درصد از آب مورد نیاز کشور را تامین می کند به همین منظور می بایستی توجه ویژه‌ای به این بخش شود.

وزیر نیرو گفت: انتظار می رود تا کلیه انشعابات مربوط به میگون و لواسان در نیمه اول سال ۹۶ نصب شوند.

وی در پایان به موضوع ساماندهی رودخانه ها اشاره کرد و افزود: مسئله حرائم کمی و کیفی رودخانه کرج نیز حائز اهمیت است چرا که علاوه بر تامین آب شرب٬ مکانی تفریحی برای گردشگران به حساب می آید.

 تخصیص ۸۰۰ میلیارد تومان از اسناد خزانه اسلامی برای تامین زیرساخت های مسکن مهر

چیت چیان در مراسم بهره برداری از تصفیه خانه های لواسان و میگون در جمع خبرنگاران در خصوص تامین زیر ساخت های لازم برای مسکن مهر عنوان کرد: با وجود محدودیت های اعتباری، تصمیمات وزارت نیرو از سال های گذشته تا به امروز اتخاذ و برنامه های مدونی تنظیم شده است.

وی عنوان کرد: طرح های مسکن مهر در پردیس طی سال های گذشته توسعه چشمگیری داشته علاوه بر این موضوع، تصفیه خانه این شهر نیز طی روز های آینده به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

وزیر نیرو تشریح کرد: امروز با تلاش های مسئولان آبفا شاهد بهره برداری تصفیه خانه های لواسان و میگون بودیم که این امر باعث ارتقا کیفی آب شرب کشور می شود.

به گفته وی افتتاح پروژه های دیگر٬ ارتقا کیفیت آب و بهبود وضعیت سلامت مردم در شهرهای دیگر کشور مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وزیرنیرو گفت: 30 درصد از آب شرب کشور توسط رودخانه جاجرود و سد لتیان تأمین می شود .

وی در پایان بیان کرد: از آنجایی که رودخانه مذکور سر شاخه های مختلفی دارند و جمعیت زیادی در حواشی آن زندگی می کنند، در صورت عدم توجه به مسئله فاضلاب آلودگی ها وارد آبهای سطحی می شود و کیفیت آب را کاهش می دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار