وزیر نیرو عنوان کرد:

تخصیص 100 میلیارد تومان اعتبار برای تغییر خطوط انتقال آب خوزستان+فیلم

چیت چیان پس از عذرخواهی از مردم خوزستان به دلیل بروز حوادث اخیر عنوان کرد: مبلغ 100 میلیارد تومان اعتبار برای تغییر تمام زنجیره های مقر خطوط انتقال و پست های استان خوزستان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان حمید چیت چیان وزیر نیرو در اخبار ساعت 14 پس از عذرخواهی از مردم خوزستان در خصوص آخرین وضعیت استان خوزستان اعلام کرد: درصورتی که رطوبت به تنهایی وجود داشته باشد، هیچ مشکلی برای صنعت برق نمی آید اما چنانچه گرد و غبار نیز وجود داشته اما رطوبت نباشد، اکثر تأسیسات، مقرها، خطوط انتقال و پست ها را با مشکلاتی مواجه خواهد ساخت، به گونه ای که پس از نشستن گردو خاک بر روی تأسیسات، این املاح وارد آنان شده و معضلاتی را برای این بخش به وجود می آورد.

وی ادامه داد: مشکل امروز قطعی اب و برق در خوزستان به دلیل بروز همزمان پدیده گردوغبار و رطوبت 96 درصدی ایجاد شد، که تاسیسات به جای عایق شدن، هادی شده و از مدار خارج می شوند.

به گفته چیت چیان هیچ حادثه ای در درون تأسیسات به وجود نیامده و آن چیزی که شرایط محیطی را ایجاد کرده این معضلات را حادث کرده و تأسیسات ما متناسب با بالاترین استانداردهای جهانی ساخته شده اما بروز چنین پدیده بی سابقه ای شرایط جدیدی را برای ما ایجاد کرده است.

وزیر نیرو تصریح کرد: هزارو 400مگاوات خاموشی در جنوب و جنوب شرق خوزستان به وجود آمده که به دنبال آن 5نیروگاه رامین، زرگان، خرمشهر، آبادان و ماهشهر از مدار تولید خارج شدند. از زمان طلوع آفتاب و کاهش رطوبت این امکان را یافتیم که به تدریج پست ها را به مدار وارد کنیم و در حال حاضر 4نیروگاه وارد مدار شده و تولید برق را انجام می دهندو فقط نیروگاه رامین باقیمانده و پیشبینی می شود ظرف یک الی دو ساعت آینده مجددا وارد مدار شود.

وی بیان کرد: تمام پست های انتقال 230 ولت و 400کیلو ولت همگی وارد مدار شده و در حال حاضر بیش از 90 دصد مشترکین خوزستان دارای برق هستند و این در حالی است که در اهواز 25 درصد از مشترکین دارای برق بوده وامید است تا ساعت 4 بعد از ظهر مشکلات مربوط به برق رسانی آنان مرتفع شوند.

وزیر نیرو تشریح کرد: در ساعت 12 بعد از ظهر با یک خط توانستیم برق را به تصفیه خانه شماره 2 رسانده و در ساعت 13:15 تصفیه خانه شماره 2 نیز به مدار برگشت. همچنین هم اکنون کلیه تصفیه خانه ها و ایستگاه های پمپاژ با ظرفیت 100درصدی خود شروع به فعالیت کرده و قریب به 3 ساعتی طول می کشد تا لوله های خالی شده مجددا پر از آب شده و مردم این شهر بدون دغدغه از نعمت آب برخوردار شوند.

چیت چیان عنوان کرد: تصمیمات بسیار جدی برای رسیدگی به وضعیت موجود اتخاذ شده تا بتوان معضلات مربوط به این بخش را رفع نمود و تحقق این امر نیازمند زمان است.

وی در پایان با بیان اینکه 100میلیارد تومان اعتبار برای تغییر تمام زنجیره های مقر خطوط انتقال و پست های استان در نظر گرفته شده است، افزود: به منظور پوشش کلیه دستگاه ها در تمام مواردی که استان دچار گرد و خاک شده است این مبالغ در نظر گرفته شده و امید است دیگر شاهد مسائل این چنینی نباشیم.

برای مشاهده فیلم این گفتگو اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار