معاون بنیاد بین المللی بیدل دهلوی خبرداد

امضای قرارداد بنیاد بیدل با اتحادیه نویسندگان افغانستان برای ترجمه و چاپ آثار آنان

معاون بنیاد بین المللی بیدل دهلوی گفت: قراردادهایی را به منظور ترجمه و چاپ آثار نویسندگان و شاعران کشورهای فارسی زبان امضا کرده‌ایم.

امضای قرارداد بنیاد بیدل با اتحادیه نویسندگان افغانستان برای ترجمه و چاپ آثار آنان
جواد احمدی معاون بنیاد بین المللی بیدل دهلوی در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه از تاريخ تاسیس بنیاد بیدل کمتر از شش ماه می‌گذرد، اظهارداشت: هدف اصلی ما در بنیاد بیدل حضور و حمایت از جریان زبان و ادبيات فارسی در سه حوزه جغرافیایی ارزشمند فارسی زبان است.
 
وی با بیان اینکه از بین کشورهای فارسی زبان شبه‌قاره سه مرکز را برای مراکز بنیاد بیدل انتخاب کردیم، تصریح کرد: شهر دهلی از کشور هندوستان، کابل از افغانستان و دوشنبه را از کشور تاجیکستان برای تأسیس پایگاه بنیاد بیدل انتخاب و به تایید دوستان رسید.

دبیر اجرایی چهارمین عرس بیدل بیان داشت: پس از تاسیس دفتر بنياد بیدل در دهلی بر آنیم تا هر چه زودتر دفتر کابل را نیز با همکاری دوستان افغانستانی در اتحادیه نویسندگان و شاعران افتتاح کنیم.

این شاعر ایرانی با بیان اینکه ارتباطات خوبی با دوستان افغانستانی برقرار کرده‌ايم، خاطرنشان کرد: اکنون مشغول هماهنگی‌های لازم با اتحادیه نویسندگان و شاعران افغانستان هستیم.

احمدی با اشاره به خدماتی که بنياد بیدل در نظر دارد به اصحاب قلم در این حوزه زبانی ارائه بدهد تاکید کرد: بنیاد بیدل در کشور هندوستان یک سری قراردادهایی را با فرهنگستان زبان فارسی و اردوی این کشور در زمینه نشر و ترجمه آثار نویسندگان و شاعران هند به امضا رسانده است و در نظر دارد به زودى قراردادهای مشابهی را نیز با نهادهای مربوطه دو کشور افغانستان و تاجیکستان به ثبت و امضا برساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار