اصفهان؛

سخنرانان مراسم 22 بهمن جز وحدت، اتحاد و هم‌بستگی سخن نخواهند گفت

استاندار اصفهان گفت: سخنرانان مراسم 22 بهمن در استان اصفهان نباید جز وحدت، اتحاد و هم‌بستگی سخن دیگری بگویند و مسائل سیاسی مطرح کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی بخش کوهپایه ضمن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در بدو ورود به کوهپایه، با حضور در گلستان شهدای همیشه جاوید، نسبت به مقام شامخ شهیدان سرافراز و همچنین خانواده‌‌های شهدا و مردم متدین و شهیدپرور این شهرستان ادای احترام کردم.

استاندار اصفهان در ادامه به شرایط کوهپایه اشاره کرد و افزود: شرایط این شهر با اوایل انقلاب قابل مقایسه نیست و باید قدر این تلاش‌ها، نعمات و زحمات را بدانیم.

وی افزود: علیرغم همه محدودیت‌های موجود در اعتبارات در دهه فجر امسال 3 هزار و 730 پروژه با اعتباری بالغ بر 24 هزار میلیارد ریال در اصفهان با کمک بخش خصوصی، شهرداری‌ها و دولت به بهره‌برداری رسیده است.

استاندار اصفهان گفت: تمدن ایران با سابقه چند هزار ساله و یکی از سه کانون تمدنی جهان تلقی می‌شود و در علم و دانش، ذوق و هنر، تکنولوژی و فناوری حرف اول را می‌زد که این ظرفیت‌ها به مناطق دیگری صادر می‌شده است.

وی تصریح کرد: در طول چند قرن اخیر با حاکم شدن رژیم‌های بی‌تدبیر و بی‌عرضه و فاسد سلطنتی این کشور تمدن‌ساز از دست رفت و ایران جز کشورهای جهان سوم قرار گرفت و آنچه حد و شأن مردم بود متأسفانه ضایع شد.

زرگرپور با بیان اینکه نهضت امام خمینی(ره) در 15 خرداد 42 کلید انقلاب اسلامی را زد، خاطرنشان کرد: از خرداد 42 تا بهمن 57 با تلاش‌ها و ایثارگری‌های مردم انقلابی تحت رهبری امام راحل(ره) بزرگ‌ترین رویداد قرن و بزرگ‌ترین انقلاب قرن به وقوع پیوست.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) از این انقلاب به عنوان انفجار نور یاد کردند، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند که در هیچ جای دنیا این انقلاب بدون نام خمینی معنا ندارد.

استاندار اصفهان اذعان کرد: قبل از انقلاب برنامه‌هایی توسط دولت‌های مستکبر و بعد از انقلاب جنگ تحمیلی را علیه ایران شروع کردند و با مقاومت مردم جنگ به پیروزی رسید و توطئه‌های دشمنان نقش بر آب شد.

وی با اشاره به اینکه بعد از جنگ تحمیلی هم تلاش‌های زیادی بر ضد جمهوری اسلامی توسط استکبار جهانی از جمله گروه‌های داعش برنامه‌ریزی شد، عنوان داشت: به برکت خون شهدا و مقاومت و ایثارگری مردم و رهبری مقام معظم رهبری در حال حاضر کشور با عزت و عظمت به عنوان قدرت منطقه خودنمایی می‌کند و به عنوان بازیگر اصلی خود را در صحنه بین‌المللی ثبت کرده است.

زرگرپور یادآور شد: کشوری که وابسته و مستعمره بود و توسط دیگران اداره می‌شد به قدرت منطقه تبدیل شده است و باید پیشرفت‌های علمی، تکنولوژی و خدمات گوناگون توسط دولت‌های مختلف را به یاد بیاوریم و قدردان آن باشیم.

وی تأکید کرد: نسل چهارم باید این مسائل را بداند که چه جانفشانی‌ها و خون‌های پاکی برای انقلاب ریخته شده و باعث شده امروز در امنیت زندگی کنیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه دهه فجر دهه وحدت است، متذکر شد: رهبر معظم انقلاب فرمودند«باید با همدلی و همبستگی وجود داشته باشد چرا که وحدت این انقلاب را به نتیجه رساند».

وی ابراز امیدواری کرد که در روز 22 بهمن همچون گذشته شاهد حضور میلیون‌ها نفر از مردم خوب و ولایت‌مدار ایران در راهپیمایی باشیم تا یکبار دیگر وحدت، یکپارچگی و همدلی و همکاری خود را به منصه ظهور برسانند.

زرگرپور تأکید کرد: سخنرانان مراسم 22 بهمن در استان اصفهان نباید جز وحدت، اتحاد و همبستگی سخن دیگری بگویند و مسائل سیاسی و حذبی مطرح کنند.

 در این آئین، استخر سرپوشیده کوهپایه با اعتبار یک میلیارد و 800 میلیون ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

گفتنی است به مناسبت سی و هشتمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی و همزمان با دهه فجر امسال، 209 پروژه عمرانی در شهرستان اصفهان با اعتباری افزون بر 466 میلیارد تومان از اعتبارات ملی، ملی-استانی و منابع داخلی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، توسط دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

همچنین در بخش کوهپایه 16 طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر 976 میلیارد ریال و در بخش مرکزی اصفهان نیز 104 طرح و پروژه عمرانی با اعتبار 277 میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.