افتتاح متمرکز دفاتر کارگزاری صندوق بيمه اجتماعی روستاييان و عشایر گلستان

در هشتمین روز دهه فجر دفاتر كارگزاری رسمي صندوق بيمه اجتماعی روستاييان و عشاير استان گلستان به صورت متمركز درشهرستان آزادشهر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛مدير صندوق بيمه اجتماعي روستائيان وعشاير استان گلستان درمراسم افتتاحيه اين دفتر گفت: تاكنون بيش از 40 هزارنفر از روستاييان و عشاير استان گلستان تحت پوشش اين بيمه قرار  گرفته اند و 788 خانوار هم در استان ازمستمري ماهيانه صندوق بهره مند هستند.

پولادوند درخصوص مزایای عضویت درصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان وعشایر گفت:هر زن ومرد روستایی،عشایری و کشاورز غیر ساکن در روستا که حداقل 65 سال سن ، 15 سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد، میتواند ازمزایای مستمری پیری استفاده نماید وحداقل حقوق معادل دو سوم سطح درآمدی انتخاب شده ای که درهمان سال حق بیمه مربوط به آن را پرداخت نموده است، دریافت نماید.

وی با اشاره به مستمری بازماندگان فوت ناشی از کار افراد واجد شرایط تحت تکفل بیمه شده ای که در اثر حوادث ناشی از کار فوت نماید افزود: با هرمیزان سابقه پرداخت حق بیمه، مشمول برخورداری از مستمری بازماندگان خواهند شد.

مدير بيمه اجتماعي روستائيان وعشاير استان گلستان افزود: در اثر حادثه غیر ناشی از کار هر متقاضی که پس از بیمه شدن در اثر حادثه غیر ناشی از کار یا بیماری، به تشخیص کمیسیون های پزشکی صندوق، از کارافتاده کلی شناخته شود، با داشتن حداقل یک سال سابقه بیمه و به شرط آن که ظرف سال آخر منتهی به شروع بیماری، وقوع حادثه و یا تاریخ از کارافتادگی حق بیمه 90 روز را پرداخت کرده باشد، می تواند از مزایای مستمری استفاده کند.


انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.