کرمانشاه؛

پلاسکو های زیادی در کرمانشاه وجود دارد

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه گفت: در کرمانشاه حدود 50 تا 60 ساختمان مشابه پلاسکو وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  حسین بیات با اشاره به وضعیت نامناسب ساختمان‌های تجاری و پاساژهای قدیمی کرمانشاه اظهار کرد: حدود 50 تا 60 پاساژ قدیمی و غیراستاندارد داریم که وضعیتی مشابه پلاسکو دارند و فاقد هرگونه امکانات ایمنی هستند.


وی با بیان اینکه اکثر مجتمع‌های تجاری کرمانشاه حتی یک کپسول آتشنشانی هم ندارند، ادامه داد: راهروهای باریک و غیراستاندارد این پاساژها باعث می‌شود اگر زمانی بحران یا حادثه‌ای رخ بدهد، امکان امدادرسانی وجود نداشته باشد.

رئیس اتحادیه تریکو و پوشاک کرمانشاه معتقد است، بسیاری از این پاساژها حتی نگهبان هم ندارند و شاید قدمت برخی از آنها مربوط به 30 تا 40 سال قبل باشد.

بیات با اشاره به اینکه پاساژهای قدیمی و بدون ایمنی کرمانشاه فقط به خیابان مدرس محدود نمی‌شوند، افزود: پاساژهای قدیمی و ناامن در میدان آزادی و خصوصا بازار خیابان مسکن هم وجود دارند.

وی خاطرنشان کرد: اکثر مغازه‌های این پاساژها اجاره‌ای هستند و مستاجرها کرایه مغازه را هم به سختی پرداخت می‌کنند، چه برسد به آنکه بخواهند بازسازی مغازه‌ها را بر عهده بگیرند یا برای آن امکانات ایمنی تهیه کنند.

به گفته عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه، مسئولیت بازسازی این پاساژها بر عهده مالکان آنها است و باید اخطارهای لازم به آنان داده شود.

بیات عمده این پاساژها را نیز مربوط به فروش کتاب، لباس و کیف و کفش و پر از مواد و اجناس قابل احتراق دانست که برخی از آنها تولیدی هستند و اگر زمانی حادثه‌ای مانند پلاسکو رخ دهد یک فاجعه به بار خواهد آمد.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از چنین فاجعه‌ای باید مسئولین دست به کار شوند و به مالکان این مراکز اخطار دهند.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار