همکاری‌های امنیتی، اقتصادی و مبارزه با مواد مخدر محور گفتگوی ربانی و لاوروف

وزیر امور خارجه افغانستان در سفرش به روسیه امروز با همتای روسی خود دیدار و بر روی ادامه همکاری‌های امنیتی، اقتصادی و مبارزه با مواد مخدر گفتگو می‌کند.

امریکا بدون همکاری روسیه در افغانستان پیروز نخواهد شدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، شکیب مستغنی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که امروز سه شنبه (۱۹دلو) صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه با همتای روسی‌اش در مسکو دیدار خواهند کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد که وزیر امور خارجه افغانستان در این سفر، با وزیر امور خارجه روسیه، روی گسترش روابط دو کشور ادامه همکاری های امنیتی، اقتصادی و مبارزه با مواد مخدر، بحث و گفتگو می نماید.

آقای مستغنی به جمهور گفت: حکومت افغانستان و روسیه، با گسترش روابط، تلاش خواهند کرد تا در سطح جامعه جهانی، از یک دیگر به گونه جدی حمایت کنند.

وی افزود که هرچند نیروهای امنیتی افغان در خط نخست جنگ قرار دارند و بیشترین قربانی را متقبل می شوند اما فعالیت های گروه های تروریستی تهدید جدی برای کشورهای منطقه ای به ویژه روسیه است ‌که این چالش، نیازمند مبارزه جدی روسیه و سایر کشورهای منطقه ای است.

در همین حال، برخی از آگاهان سیاسی می گویند روسیه یکی از ابرقدرت های سیاسی و اقتصادی در منطقه است و نگرانی های روسیه از بدتر شدن وضعیت امنیتی در افغانستان، کاملا قابل قبول است.

احمد سعیدی آگاه امور سیاسی گفت که اگر امریکا می‌خواهد که در جنگ افغانستان برنده شود، باید با روسیه کنار آمده و در مورد مشوره های مقام های روسی، گام های جدی بردارد.

این آگاه امور سیاسی تاکید کرد که اگر امریکا همانند روسیه در برابر گروه های تروریستی به شکل صادقانه مبارزه کند، موفق خواهد شد، در غیر آن، امریکا به تنهایی مانند شرق میانه، در جنگ افغانستان بازنده خواهد بود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار