دبیر کل سازمان ملل:

داعش در افغانستان به حالت دفاعی در آمده است

دبیر کل سازمان ملل متحد معتقد است: گروه تروریستی داعش در کشورهای سوریه، عراق، لیبیا و افغانستان در حالت دفاعی قرار گرفته‌است.

دبیر کل سازمان ملل: داعش در افغانستان به حالت دفاعی در آمده استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، انتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد دلیل قرار گرفتن این گروه در حالت دفاعی را کاهش درآمد ناشی از فروش نفت در کشور سوریه و عدم دریافت باج و خراج از باشنده‌گان محل در بخش‌های تحت ادارۀ این گروه اعلام نمود.

آقای گوترش با وجود آن‌که می‌گوید توانایی گروه داعش برای جذب جنگ‌جویان تازه‌نفس کاهش یافته، ولی تاکید می‌کند که هنوز هم این گروه یک تهدید عمیق برای جهان است.

وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد هشدار داد که گروه داعش یک تهدید بزرگ است و این گروه توانسته بخشی از زیان‌ها و آسیب‌های وارد شده بر خود در میدان جنگ را جبران کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای گوترش اضافه نموده که در حال حاضر به دلیل کاهش درآمد داعش، این گروه مجبور شده تا بر بودجۀ اضطراری تکیه کنند.

دبیر کل سازمان ملل متحد گفته‌است که گروه داعش در حال حاضر تلاش دارند تا راه‌های تازه برای کسب درآمد دریابد و به کشورهای خاورمیانه هشدار داده که باید هوشیار باشند.

به اساس این گزارش، به دلیل کم‌بود منابع مالی گروه داعش، جنگ‌جویان‌شان به صورت بی‌پیشینه‌یی میدان‌های جنگ را ترک می‌کنند.

آقای گوترش تاکید کرده که داعش از روش‌های مخابراتی و به کارگیری نیروی تازه از روش‌های پنهانی‌تر استفاده می‌نماید.

انتهای پیام/


برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار