اصفهان؛

سکوت سازمانی در نمایشگاه کتاب کاشان شکسته شد

کتاب پژوهشی «سکوت سازمانی در رفتار سازمانی» با موضوع مدیریت سازمانها در نمایشگاه سذاسری کتاب کاشان در آیینی رونمایی شد.

یکی از نویسندگان کتاب، در حاشیه این آیین در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت:این کتاب با دیدگاه پژوهشگران رفتار سازمانی توسط وی،محسن عامری و سعید مکاریان نوش آبادی در قطع وزیری توسط انتشارات سنگفرش به قیمت 80 هزار ریال به‌رشته تحریر درآمده‌است.

سید جلال جلیلی، تصریح‌کرد: کتاب«سکوت سازمانی در رفتار سازمانی» بخشی از پروژه پژوهشی با موضوع سکوت سازمانی است که از خرداد 93 تا تیرماه سال 94 در مدیریت آموزش و پرورش کاشان با همکاری سعید مکاریان نوش آبادی و نظارت محسن عامری شهرابی انجام شد.

وی، با اشاره به‌ا‌ینکه سکوت سازمانی موضوع جدیدی است که طی دو دهه اخیر مورد توجه پژوهشگران حوزه مدیریت رفتار سازمانی قرار گرفته است افزود:در این کتاب حاصل 14 منبع لاتین جمع آوری و ارائه شده‌است که مطالعه آن، می‌تواند تحولی در جهت توسعه ارتباطات سازمانی و استفاده از نظرات منابع انسانی سازمان‌ها ایجادکند.

به‌گفته‌وی، نشر این کتاب، منجر به تحول در مدیریت مدارس، کشف خلاقیت و ظهور ظرفیتها و توانمندیهای دانش آموزان به عنوان نسل آینده ساز جامعه می‌شود.

این نویسنده کتاب،اظهارداشت: بدون شک دانش‌آموزانی که امروز در مدارس تحصیل

می‌کنند در آینده از جمله مدیران خواهند بود که باید مفاهیم مدیریت را در مدرسه و فعالیت های جمعی تمرین کنند.

جلیلی،در ادامه با تاکید براینکه توسعه مشارکت دانش آموزان در فعالیت های گروهی، باعث تقویت اعتماد به نفس آنها می‌شود افزود: این اعتماد به نفس در بلند مدت نیز الگوسازی برای ترویج آوای سازمانی و تقویت تفکر انتقادی در سازمان های آینده می شود.

وی، با اشاره به اینکه در هزاره سوم، برنامه‌ریزی سازمان‌ها در مسیر جلب مشارکت همگانی است که حتی به فراتر از سازمان نیز توجه دارند گفت:در این هزاره که سازمان‌های مجازی و بدون مرز در حال توسعه است نقطه اتکا و راز دوام آن ارتباطات اثربخش و استفاده از خرد جمعی و نظر همه افراد مرتبط با سازمان است.

به‌گفته‌وی، لازمه مشارکت همگانی، انگیزه مدیران در جهت توسعه پدیده‌ای است که به آوای سازمانی تعبیر می شود واین فرصت را فراهم می کند ولی متاسفانه چنانچه مدیران به هر دلیل از جلب نظر دیگران خودداری یا نسبت به ایده کارکنان بی توجهی شود، سکوت سازمآنی حاکم می شود که کمترین خسارت آن بی تعهدی کارکنان نسبت به سازمان است،

جلیلی در پایان، مشارکت همگانی را در سازمان‌های مدرن مورد توجه مدیران در همه سطوح سازمانی دانست و گفت: در برنامه‌ریزی‌های خرد و کلان، از نظر و رای همه افراد و طراحی سیستم هایی نظیر صندوق نظرات، پورتالهای نظر سنجی و ایده‌یابی استفاده  می‌شود تا این فعالیتهای تیمی گسترش یابد.

دومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان از 13 تا 18 بهمن‌ماه در مصلای بقیة‌الله‌الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) این شهرستان در حال برگزارشد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.