نخستین طرح ملی تحقیقات زمین‌گرمایی دانشگاه‌های کشور،با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه یزد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ روح الله عزیزی عضو هیئت علمی دانشگاه یزد و مسئول اجرای این طرح در این زمینه گفت: طرح پژوهشی مذکور با همکاری هشت تن از اعضای هیئت علمی از دانشکده‌های مهندسی مکانیک، معدن و متالورژی و هنر و معماری دانشگاه یزد انجام شده است.

عزیزی افزود: طرح ملی زمین گرمایی به منظور تامین سرمایش و گرمایش بخشی از ساختمان دانشگاه مدیریت امور آموزشی و تحصیلات تکمیلیکه به نام شهید احمدی روشن مزین شده اجرا شده است.

وی  با اشاره به اینکه اجرای این پروژه از سال 94 آغاز شد تصریح کرد: این طرح مساحتی به وسعت حدود یکهزار متر مربع را در برگرفته و پنج میلیاردو 800 میلیون ریال هزینه در بر داشته است.

عزیزی گفت: برای این طرح 10 ‌هزار متر لوله پلی اتیلن داخل زمین، 4 ترانشه افقی به عمق 5 متر و طول 50 متر و 18 حلقه چاه به عمق 30 متر و همچنین یک حلقه چاه به عمق 180 متر حفر شده است.

وی با اشاره به اینکه دو نوع سیستم آب به آب و آب به هوا در این طرح مورد آزمایش قرار گرفته است افزود:در واقع تمامی اقدامات در این راستا به صورت طرح‌های پژوهشی انجام شده است.

 استفاده از انرژی زمین گرمایی باعث می شود مصرف برق در سیستم‌های گرمایش و سرمایش به شدت کاهش یابد.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.