وزیر علوم با اشاره به تحصیل 52 هزار دانشجوی خارجی در کشور گفت: سامانه سجاد با هدف ارتقای کیفیت خدمات و کاهش مراجعات در سازمان امور دانشجویان طراحی شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد فرهادی وزیر علوم صبح امروز در مراسم رونمایی از سامانه امور دانشجویان که در سازمان مرکزی امور دانشجویان وزارت علوم برگزار شد، با اشاره به حضور باشکوه مردم کشورمان در راهپیمایی 22 بهمن گفت: بر اساس اسناد بالادستی قرار است که دولت الکترونیک در وزارت علوم مستقر شود که سازمان امور دانشجویان نیز از این قضیه مستثنی نبوده و این سامانه در جهت ارائه خدمات به شهروندان طراحی شده است.

وی بیان کرد: در اوایل این دولت استقرار دولت الکترونیک آغاز شده است و امسال این طرح سرعت گرفته است به طوری که در سال 95 استقرار دولت الکترونیک در حوزه‌های مختلف وزارت علوم صورت می‌گیرد.

وزیر علوم عنوان کرد: سامانه سجاد در حوزه‌های مختلف آموزشی مستقر شده و اطلاعات جامعی از برنامه‌های مختلف از جمله آموزشی و اعضای هیات علمی در آن بارگذاری شده است.

وی با بیان اینکه دولت الکترونیک باید هر چه سریعتر در سازمان سنجش آموزش کشور فعالیت خود را آغاز کند، افزود: سامانه سجاد مربوط امور دانشجویان است که برای ارائه خدمات به دانشجویان ایرانی و خارجی در سازمان امور دانشجویان که بیشترین مراجعات را دارد با هدف ارتقا کیفیت طراحی شده است.

فرهادی ادامه داد: سامانه سجاد امروز به طور رسمی افتتاح شد که این طرح باعث تکریم ارباب رجوع بوده و از برکات و اثرات خوبی برخوردار است و همچنین سرعت و دقت در کار افزایش می‌دهد و جلوی بسیاری از اشتباهات و تخلفات را می‌گیرد.

وی اظهار داشت: این سامانه با هدف کاهش هزینه‌ها و ارتباط بیشتر با سازمان‌های ذیربط در حوزه‌های مختلف دانشجویان ایرانی و خارجی طراحی شده است بطوریکه مراجعات دانشجویان در حدود یک سوم با اجرای این سامانه کاهش می‌یابد.

وزیر علوم تاکید کرد: هم اکنون در کشور 52 هزار دانشجوی خارجی تحصیل می‌کنند که از این تعداد 30 هزار در دانشگاه‌های دولتی و 8 هزار نفر در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل هستند که سامانه سجاد کارهای دانشجویان را با سرعت بیشتری انجام می‌دهد.

وی گفت: در حوزه پژوهش، فناوری و آموزش اطلاعات و آمار خوبی در سامانه سجاد وجود دارد و دانشگاه‌ها باید با این سامانه ارتباط داشته باشند که قطعا در نزدیک‌ترین زمان ممکن این کار صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار